دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران برگزار می‌شود

‎تهران (پانا) - شمارش معکوس برای برگزاری دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کار ایران(ایران جابکس) آغاز شد، نمایشگاهی که با هدف نزدیک کردن کارجویان، کارفرمایان وکاریابی‌های سراسرکشور از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۷۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران برگزار می‌شود

‎ دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران با حضور ده‌ها شرکت داخلی و خارجی و همچنین وزارتخانه ها، نهادها و سازمان‌های دولتی و تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها برپا خواهد شد.

سعید سمیعی ، رئیس مرکز کار ایران با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت و حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود، گفت: دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران (ایران جابکس) در سالن های ضلع غربی نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود و در کنار شرکت‌های داخلی نمایندگانی از کشورهای آلمان، هلند، ایرلند، مالزی ، قزاقستان، ارمنستان ، چین و سنگاپور نیز در آن حضور خواهند داشت.

‎دبیر برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران با اشاره به اینکه در نمایشگاه سال گذشته از سوی سازمان‌های مختلف بیش از ٢٠٠٠ فرصت شغلی ارائه شد،گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم تا ٣٠ درصد افزایش یابد و شرکت‌های مختلف اقدام به جذب نیروهای مورد نظر خود از میان کارجویان مختلف شرکت‌کننده در نمایشگاه کنند.

‎به گفته رئیس مرکز کار ایران، برگزاری چند همایش، نشست‌ تخصصی، کارگاه های آموزشی یک‌روزه و چند روزه با حضور استادان دانشگاه و مقامات دولتی از برنامه‌های جانبی دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران خواهد بود.

‎وی اضافه کرد: ویژگی بارز نمایشگاه امسال حضور و مشارکت شرکت های مطرح خارجی است که در زمینه های گوناگون فعالیت دارند و هدف آنها علاوه بر معرفی برند و محصولات خود، بازارسنجی و جذب نیروی کار مورد نیاز در گرایش های مختلف است.

سمیعی با بیان اینکه این نمایشگاه از سوی مرکز کار ایران و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری می‌شود ،گفت: بخش عمده ای از این شرکت ها؛ موسسات کاریابی و آموزشی خارجی هستند که مشخصاً در راستای یکی از اهداف مهم نمایشگاه یعنی اعزام نیروی کار به خارج از کشور و بررسی امکانات و آموزش های موجود، در این رویداد حضور خواهند داشت.

‎رئیس مرکز کار ایران افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران (ایران جابکس)، از بین بردن شکاف عمیق بین بازار عرضه و تقاضای نیروی کار است که در کشور مشهود می باشد. چرا که همزمان با گلایه مندی کارجویان از نبود مشاغل مناسب، کارفرمایان نیز در تامین نیروی انسانی متخصص خود دچار مشکلات عدیده هستند.

سمیعی گفت: در این نمایشگاه کارفرمایان ضمن معرفی فرصت‌های شغلی سازمان خود، می توانند گام های اساسی در تثبیت برند کارفرمایی نیز برداشته و خود را در معرض انتخاب نیروهای نخبه قرار دهند. همچنین کارجویان نیز می توانند نیازهای بازار کار را از نزدیک درک کرده و مهارت ها و توانمندی های خود را با توجه به این نیازها توسعه و بهبود دهند. این امر فارغ از وضعیت اشتغال یا بیکاری کارجویان یا کارکنان می تواند برای آنها محک جدی از دید کارفرمایان باشد.

‎وی خاطر نشان کرد: کارجویانی که به دنبال فرصت‌های شغلی منحصر بفردی در همه رده‌های سازمانی در داخل و خارج از کشورند می‌توانند فرصت ملاقات و ارسال درخواست همکاری با این موسسات را در نمایشگاه کار ایران داشته باشند. در واقع این نمایشگاه با محور قراردادن اشتغال، کاریابی داخلی و بین‌المللی و حمایت از مشاغل داخلی می‌کوشد کارجویان و کارفرمایان ایرانی را در یک فضای مناسب به هم نزدیک کند.

سمیعی بیان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی، برآورد به بازارکار، ارائه خدمات مشاوره، آموزش عین کار از جمله مواردی است که در این مرکز ارائه می شود. آموزش برآورد به بازار کار از دیگر خدمات این مرکز است. کاریابی های داخلی، خارجی و الکترونیکی نیز در زیرمجموعه این مرکز فعالیت دارند.
سمیعی با اشاره به برگزاری اولین دوره از نمایشگاه بین المللی کار گفت: دومین دوره نمایشگاه کار ایران جابکس در 2 تا 5 اردیبهشت‌ماه سال 98 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. هدف از برگزاری این رویداد بین المللی بزرگ، کم کردن فاصله بین کارفرمایان و کارجویان و ایجاد رقابت در بازار منابع انسانی و اشتغال است.
رئیس مرکز کار ایران و دبیر نمایشگاه بین المللی کار ایران با اشاره به اینکه در اولین دوره این نمایشگاه شاهد حضور سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی بودیم که حضور این برندها در این سطح در نوع خود بی سابقه بوده است گفت: وجه تمایز برگزاری نمایشگاه های بین المللی کار با نمایشگاه های کار دانشگاهی این است که امکان ملاقات مستقیم کارجویان و مدیران ارشد سازمانها و شرکتهای داخلی و خارجی شرکت کننده در نمایشگاه و همچنین ثبت و ارسال رایگان رزومه برای این شرکت ها پیش بینی شده است. عمده تمرکز نمایشگاه کار دانشگاهی بر روی بخشی از بازار کار است و در بعد کارجویی تمرکز بر روی بخشی از تخصص ها بر روی بازار کار است. یکی از تفاوت های نمایشگاه بین المللی کار با نمایشگاه کار دانشگاهی این است که نمایشگاه بین المللی کار همه سازمان ها و همه کارجویان را پوشش می دهد.
سمیعی درباره حضور استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه دوم افزود: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های نمایشگاه بین‌المللی کار ایران ایجاد فضای مناسبی برای حضور استارت آپ‌ها و شرکت‌هایی است که به دنبال تیم سازی و شبکه سازی منابع انسانی هستند و تاکنون 36 شرکت از هم استارت آپ‌ها و شرکت‌های معتبر برای حضور در دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کار ایران ثبت نام کرده‌اند. این شرکت ها از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، مالزی، هند، ایرلند و ترکیه هستند.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های اصلی این نمایشگاه، حضور موسسات کاریابی داخلی و خارجی است، گفت: کارجویانی که به دنبال فرصت‌های شغلی منحصر بفردی در همه رده‌های سازمانی در داخل و خارج از کشور بوده و می‌توانند فرصت ملاقات و ارسال درخواست همکاری با این موسسات را در نمایشگاه کار ایران داشته باشند. درواقع این نمایشگاه با محور قرار دادن اشتغال، کاریابی داخلی و بین‌المللی و حمایت از مشاغل داخلی می‌کوشد کارجویان و کارفرمایان ایرانی را در یک فضای مناسب به هم نزدیک کند.
وی با اشاره به برگزاری همایش (آینده مشاغل و مشاغل آینده) در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کار گفت: یکی از مزیت‌های نمایشگاه اول بازدید رایگان مدیران ارشد از شرکت های بزرگ و تراز اول دنیا بود. کارفرمایان و شرکت کنندگان به راحتی توانستند از این نمایشگاه بازدید کنند. امسال هم دو دو بخش ویژه و وسیع تر این خدمات را داریم. علاوه بر اینکه شرکت های نوپا و استارت آپ ها حضور دارند، دوره توانمندسازی برای نیروی کار نیز در برنامه داریم. تعدادی از شرکت ها به صورت فیزیکی حضور دارند، ولی برای آن دسته از شرکت هایی که امکان حضور فیزیکی ندارند، حضور مجازی در نظر گرفته شده است.
سمیعی بیان کرد: در دومین نمایشگاه کار میزبان چندین شخصیت اقتصادی از کشورهای خارجی هستیم. تا کنون 4سالن برای میزبانی شرکت ها در نمایشگاه بین المللی قطعی شده است و این نمایشگاه در 2 اردیبهشت با حضور وزیر کار و معاونان این وزارتخانه افتتاح می شود. یکی از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته ارائه بیش از 3هزار فرصت شغلی به کارجویان بود. بیش از 1900 نفر در این فرصت های شغلی مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه تغییرماهیتی در مشاغل صورت گرفته است افزود: با توجه به اینکه مشاغل به سمت تخصصی پیش می رود، میزان ضربه پذیری در خصوص تحریم ها بالا است. مانند مشاغل فناوری اطلاعات و مشاوره آنلاین و آی تی.... مشاغلی هستند که کمتر تحت تأثیر تحریم ها قرار می گیرند. از سوی دیگر شرکت هایی حضور داشتند که عمدتاً به سمت استفاده از نیروی کار ایرانی هستند به خصوص در حوزه هایی که کمتر تحت تأثیر تحریم ها هستند، امسال هم پیش بینی این است که بالای 40درصد فرصت شغلی ارائه می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه بازار کار ایران از بعد نیروی انسانی، جذابیت هایی را از بعد دستمزی برای شرکت های خارجی دارد، هم اینکه ایران از بعد تخصص، کارجویان ایرانی عمیق است و صرفاٌ نیازمند مهارت آموزی کوتاه دارد تا وارد بازار کار بین المللی ایران شود. به همین دلیل تحت تأثیر تحریم ها قرار نگرفته است. شاید از بعد حضور تحریم ها تحت تأثیر باشد. 12 کاریابی در نمایشگاه حضور دارند. در دومین نمایشگاه بین المللی کار میزبان بزرگترین کاریابی جنوب شرق آسیا هستیم. همچنین مرکز تخصصی کار ایران و چین و کاریابی از ایرلند، آلمان و سنگاپور نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

‎علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر این نمایشگاه با شماره تلفن ٨٨٨٨٣٦٥٣ ستاد برگزاری نمایشگاه تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی www.iranjobex.com مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار