برگزاری یک نمایشگاه حرفه‌ای برای کارجویان

تهران (پانا) -فارغ‌التحصیلی از دانشگاه با همه خوشی‌هایش، آغاز روبه‌رو شدن با یک نگرانی بزرگ برای بسیاری از جوان‌هاست: اشتغال. «دانشجویان دیروز» برای آنکه به «بیکاران امروز» تبدیل نشوند باید وارد فرایند بعضاً طولانی و طاقت‌فرسای یافتن شغل شوند؛ فرایندی که با آن آشنا نیستند و آمادگی آن را ندارند. «نمایشگاه کار» پاسخی به همین نیاز است: آماده کردن افراد برای ورود یا ادامه مسیر حرفه‌ای.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یک نمایشگاه حرفه‌ای برای کارجویان

سومین دوره نمایشگاه کار ایران امسال از ۱۷ تا ۱۹ بهمن، پنجشنبه تا شنبه، در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

در نمایشگاه امسال حدود ۶۰ شرکت در حوزه‌های مخابرات و تلکام، فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، داروسازی، نفت و گاز، صنایع برق، مشاوره مدیریت، تبلیغات، بیمه و بانک و... حضور خواهند داشت تا ضمن ارائه فرصت‌های شغلی موجود در شرکت، فرهنگ و ارزش‌های سازمانی خود را به کارجویان معرفی کنند.

از سوی دیگر نمایشگاه کار فرصتی است برای آنکه افراد جویای کار بتوانند با تعداد قابل توجهی از سازمان‌های معتبر کشور به صورت حضوری و بدون واسطه آشنا شوند و دغدغه‌های خود را در مسیر شغلی و حرفه‌ای با آنها در میان بگذارند و برای فرصت‌های شغلی موجود درخواست دهند.

تجربه ۱۲ دوره‌ای
سابقه «نمایشگاه کار» در ایران به سال ۹۰ برمی‌گردد. در آن سال با الگوبرداری از کشورهای پیشرفته که نمایشگاه کار را در دانشگاه‌های معتبر برگزار می‌کردند، اولین دوره ایرانی آن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد تا سازمان‌ها بتوانند به جامعه هدف خود که فارغ‌التحصیلان جوان و بعضاً دانشجویان توانمند هستند، نزدیک‌تر باشند.

برای آنکه تصویری دقیق‌تر از ابعاد نمایشگاه به دست بیاوریم از آمار کمک می‌گیریم. بهمن سال گذشته در دومین نمایشگاه کار ایران قریب به ۷۰۰ فرصت شغلی ارائه شد، حدود ۱۳ هزار بازدیدکننده حضور یافتند و ۶۹ هزار رزومه بین کارجو و کارفرما تبادل شد. در کمتر از چهار ماه پس از نمایشگاه ۱۳۲ نفر در سازمان‌های حاضر استخدام شدند. این در حالی است که فرایند زمان‌بر بررسی رزومه‌ها و دعوت به مصاحبه معمولاً تا یک سال بعد از نمایشگاه ادامه می‌یابد.

برنامه ویژه امسال چیست؟
امسال به جذب و استخدام محدود نمی‌شویم، تجربه ۱۲ دوره‌ای نمایشگاه کار نشان می‌دهد که بسیاری از مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه از حرفه‌ای شدن فقط یک رزومه ابتدایی را دارند و از آمادگی‌های دیگر مورد نیاز برای ورود به کار غافل‌اند. در نمایشگاه بخش ویژه‌ای به نام Job Fair Plus پیش‌بینی شده است که در آن سازمان‌هایی حضور دارند که کارشان توانمندسازی افراد برای حضور در مسیر شغلی است.
سازمان‌های حاضر در Job Fair Plus را برگزار کنندگان بوت‌کمپ‌ها (اردوگاه‌های مهارت‌یابی)، شرکت‌های تخصصی جذب کارآموز، مراکز آموزش‌های تخصصی و مهارت‌محور و ... تشکیل می‌دهند. همچنین کارگاه‌های جانبی نمایشگاه که در سال‌های گذشته بسیار مورد استقبال قرار می‌گرفت، به همین سالن منتقل شد و بسیار مفصل‌تر از دوره‌های قبلی خواهد بود. به همه این بخش‌ها نیز باید برنامه Job Talk را اضافه کنیم، جایی که افراد مختلف از مسیر پر فراز و نشیب شغلی خود برای مخاطبان خواهند گفت.

برای آمدن به «نمایشگاه کار» چه کار کنم؟ اول از همه ثبت نام کنید. ثبت نام در نمایشگاه کار کاملاً رایگان است و فقط برای تسهیل حضور شما انجام می‌شود. برای ثبت نام، وارد سایت نمایشگاه iranjobfair.ir می‌شوید و از طریق منو ثبت نام کارجو به سامانه ثبت رزومه الکترونیک وصل می‌شوید.

الکترونیکی کردن فرایند تبادل
رزومه برای کاهش مصرف کاغذ و افزایش بازدهی مدیریت رزومه‌ها از سه سال پیش در دستور کار نمایشگاه قرار گرفته است.

پس از ثبت نام سری به سایت بزنید و این قسمت‌ها را بررسی کنید: فرصت‌های شغلی موجود، سازمان‌های حاضر، سازمان‌های حاضر در Job Fair Plus، موضوع و سخنرانان کارگاه‌ها و برنامه ارائه‌های Job Talk. سپس از الان برنامه‌ریزی کنید و حداقل یک نیم‌روز را در بازه ۱۷ تا ۱۹ بهمن (پنجشنبه تا شنبه) به بوستان گفتگو بیایید و به نمایشگاه کار اختصاص دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار