بطحایی: آموزش و پرورش بحران ایجاد شده را مسئله خود دانست و خود را جدای از مردم فرض نکرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان از راه اندازی و ایجاد شیفت های مخالف، بردن بچه ها به مدارس شبانه روزی و استفاده از کانکس دارای کاربری آموزشی به عنوان کلاس درس و تدارک ایاب و ذهاب در مناطق سیل زده خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: آموزش و پرورش بحران ایجاد شده را مسئله خود دانست و خود را جدای از مردم فرض نکرد

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش‌ و پرورش، ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت مدارس سیل زده استان گلستان که با حضور سید محمد بطحایی، در سالن وحدت شهرستان آق قلا برگزار شد، سید محمد بطحایی با ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده بر اثر سیل اخیر گفت: «اولین و مهمترین دلیل سفرم به این منطقه عرض تشکر و سپاس‌گزاری از همه مقامات استانی و به ویژه همکاران خودم در آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر دستگاه‌هایی است که همراه با مردم همه تلاش خودشان را برای کاهش رنج و درد ناشی از بلای طبیعی که مردم دچار آن شدند، انجام دادند.»

او افزود: «در هیأت دولت گفتم که آموزش و پرورش در کنار مردم کمک می‌کند و تا آنجا که امکانات دارد رنج و سختی مردم را کاهش دهد و به سهم خودم از تمام همکاران عزیزم تشکر می‌کنم.»

بطحایی ادامه داد: «آموزش و پرورش بحران ایجاد شده را مسئله خود دانست و خود را جدای از مردم فرض نکرد.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «همه باید تلاش کنیم تا کلاس های درس به سرعت راه‌اندازی شود زیرا آمد و شد دانش‌آموزان در کوچه و خیابان به معنای زندگی و امید است و به شهر رنگ و بوی جدیدی می‌دهد.»

او ادامه داد: «آمدن بچه‌ها به کلاس درس فقط به معنای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی آنها نیست بلکه زنگ‌ مدرسه در واقع زنگ حیات و زندگی مجدد برای این منطقه است و با رعایت امنیت بچه‌ها که اولویت اصلی ما است باید تمام همت خودمان را برای بازگشایی مدارس به کار بندیم.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد آموزش و پرورش با رعایت حفظ سلامت و امنیت بچه ها سعی خواهد کرد تا در هفدهم فروردین ماه با روش‌های مختلف مانند تدارک ایاب و ذهاب، ایجاد شیفت‌های مخالف در مدارس، بردن بچه‌ها به مدارس شبانه‌روزی و استفاده از کانکس دارای کاربری آموزشی به عنوان کلاس درس، بچه‌ها وارد مدرسه شوند زیرا حضور آنها در مدرسه به معنای تزریق امید به جامعه است.

بطحایی گفت: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم برای جبران لطمات روحی و روانی دانش آموزان فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داد که ضرورت دارد این اقدامات همچنان پیگیری شود و امدادهای فرهنگی و مشاوره‌ای با جدیت دنبال شود.»

او با اشاره به آسیب‌های وارده به مدارس گفت: «مانند همیشه نیازمند کمک خیران مدرسه‌ساز برای جبران خسارت‌های وارده به مدارس هستیم.»

بطحایی ادامه داد: «ضرورت دارد تا هر چه سریع تر اسامی همکارانی که در مناطق سیل زده آق‌قلا، گمیشان و گنبدکاووس دچار آسیب شده‌اند، استخراج شود تا هر آنچه که در توان ما است و می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا سختی و آلام‌شان کاهش پیدا کند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «در گفتگو با همکار عزیزم که سرایدار یکی از مدارس بود احساس شرم کردم که قبل از اینکه تجهیزات و وسایل زندگی خودش را از سیلاب نجات دهد وسایل مدرسه را نجات داده است و وسایل زندگی خودش از بین رفته است و این کار بسیار ارزشمند است و این از خودگذشتگی را با هیچ چیز نمی‌توان جبران کرد و این عمل نهایت مسئولیت پذیری یک فرد شریف و خدوم است.»

او ادامه داد: «به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش وظیفه داریم و تلاش خواهیم کرد تا کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره در اختیار همکاران آسیب‌دیده قرار داده و سعی خواهیم کرد مطالبات و معوقات همکارانی که در مناطق سیل زده حضور دارند هرچه سریعتر پرداخت شود و اولویت کاری ما خواهد بود.»
بطحایی افزود: «برای مدارس آسیب‌دیده از سیل نیز کمک سرانه جدایی را در نظر خواهیم گرفت و همچنین ۱۸ مدرسه ای را که در شهرستان‌های آق قلا و گمیشان باید تخریب و نوسازی شوند حتما در اولویت قرار خواهیم داد و از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می‌خواهم که به سرعت نسبت به این کار اقدام نمایند.»

او گفت: «از سازمان پژوهش، برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی نیز می‌خواهم که در اسرع وقت کتاب‌ها و لوازم تحریر مورد نیاز بچه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند تا دانش‌آموزان در این زمینه کمبودی حس نکنند.»

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از وزیر آموزش و پرورش و معاونان او بابت پیگیری های انجام شده در مورد مدارس سیل‌زده، گفت: «از ابتدای وقوع سیل و به منظور همدردی با آلام هم‌استانی‌های سیل‌زده تمام ظرفیت‌ها و امکانات آموزش و پرورش را بسیج کرده‌ایم و تعدادی از اماکن آموزشی را در اختیار مردم سیل زده و دستگاه‌های اجرایی امدادرسان قرار دادیم.»

گوهری‌راد با اشاره به آسیب‌های وارده به مدارس در جریان توفان و سیل اخیر گفت: «در جریان سیل اخیر ۳۰۸ واحد آموزشی در این استان دچار آسیب شد.»

او ادامه داد: «امسال مدارس ما مأمنی برای مردم عزیز سیل زده شد و فرهنگیان فرهیخته و دلسوز گلستانی از آغازین لحظات وقوع سیل با احساس همدردی در کنار مردم بوده‌اند و به هر نوعی که توانسته‌اند در جهت رفاه حال مردم خدمت‌رسانی داشته‌اند که جا دارد از همه این عزیزان صمیمانه سپاس‌گزاری کنم. متاسفانه در این حادثه به زیر ساخت‌ها، تاسیسات و تجهیزات مدارس در شهرستان‌های گلستان آسیب جدی وارد شد که از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس سیل زده استان داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار