راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی بلیت اماکن گردشگری در فارس 

شیراز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ارائه خدمات متنوع الکترونیکی در نوروز 1398  خبر داد و افزود: مسافران و بازدیدکنندگان از اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی میتوانند بلیت بازدید را از طریق سامانه دریافت کنند.

کد مطلب: ۹۰۱۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی بلیت اماکن گردشگری در فارس 

مصیب امیری اظهار داشت: استان فارس با داشته های تاریخی، فرهنگی و مذهبی و تنوع اقلیمی و طبیعی کم نظیر، جزء مقاصد برتر گردشگری داخلی و خارجی در همه فصول است.
او ادامه داد: از آن جهت که اماکن گردشگری استان فارس همه ساله در فهرست پربازدید ترین اماکن کشور قرار داشته اند و به ویژه در ایام نوروز گردشگران و مسافران بسیاری برای بازدید از این بناها با صف‌های طولانی مواجه می‌شدند، همسو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح ملی، از انتهای اسفند ماه 1397، سامانه فروش اینترنتی بلیت اماکن گردشگری در استان فارس راه اندازی شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس با اشاره به امکان خریداری بلیت الکترونیکی اماکن گردشگری تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی از سه روش مختلف گفت: روش اول مراجعه به وب سایت خرید آنلاین بلیت به آدرس اینترنتی www.tafrihati.com وپرداخت اینترنتی از درگاه بانک و دریافت بلیت است.
او افزود: در روش دیگر متقاضی می تواند با استفاده از نرم افزار تلفن همراه فروش بلیت اقدام به خرید نماید؛ که البته امکان دریافت نرم افزار با دو روش فراهم شده و متقاضی می‌تواند با اسکن QRcode ، آدرس لینک برنامه یا با ارسال کلمه iran به شماره 30007171 نرم افزار مورد نظر را دریافت کند.
او سومین روش تهیه بلیت برای بازدیدکنندگانی که در محل حاضر می شوند و تمایل دارند بلیت را به صورت حضوری تهیه نمایند می توانند با مراجعه به دستگاه های استند اتوماتیک فروش و صدور بلیط و همچنین گیشه های فروشگاهی مستقر در محل دانست.
او گفت: باجه فروش بلیت الکترونیک در مجموعه تاریخی زندیه برای تهیه بلیت ارگ کریم خان زند، حمام وکیل و موزه پارس، مجموعه های فرهنگی تاریخی حافظ و سعدی، مجموعه‌های جهانی تخت‌جمشید و پاسارگاد در همان مکان‌ها ساخته و آماده ارائه سرویس خواهد بود.
امیری گفت: مسافران نوروزی نیز برای کسب اطلاعات گردشگری استان فارس نیز به شش روش پیش بینی شده میتوانند اطلاعات کسب کنند ، که استفاده از شبکه وایفای اماکن گردشگری تحت پوشش به صورت رایگان، شماره گیری کد #9797*6655 * ، مراجعه به وب سایت www.fars.ichto.ir و پورتال جاذبه‌های گردشگری استان فارس www.fafarschto.ir ، مراجعه به سامانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس به نشانی www.tffarschto.ir ، دریافت اطلاعات صوتی اماکن از طریق شماره تلفن 99221717 و انتخاب کد مکان گردشگری مورد نظر از آن جمله است.
او همچنین از دریافت اطلاعات اشیاء تاریخی به نمایش در آمده در موزه پارس از طریق اسکن QR Code شیء مورد نظر با گوشی‌های هوشمند، خبر داد.

وی تاکید کرد: گردشگران و مسافران نوروزی می توانند در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد، انتقاد، شکایت و یا تقدیر و تشکر از طریق سامانه 09629 با ستاد هماهنگی خدمات سفر به صورت شبانه روزی در ارتباط باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار