معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

داوری مرحله استانی هشتمین جشنواره نوجوان سالم آغاز شد

کرمانشاه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت استان از آغاز مرحله استانی هشتمین جشنواره نوجوان سالم خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
داوری مرحله استانی هشتمین جشنواره نوجوان سالم آغاز شد

سلمان محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا گفت: هشتمین جشنواره نوجوان سالم ویژه دانش‌آموزان سه دوره تحصیلی، فرهنگیان و والدین برگزار می‌گردد. مرحله مدرسه و منطقه این جشنواره با استقبال خوبی مواجه شده‌است به گونه‌ای که حدود 20 هزار اثر در محورهای مختلف جشنواره ارسال شده‌است.

وی افزود: در مرحله استانی از بین آثار ارسالی به دبیرخانه استان که در محل اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی این اداره کل مستقر بود، آثار منتخب در اختتامیه جشنواره که بهار سال آینده برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شوند و آثار منتخب در مرحله کشوری شرکت خواهند کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یکی از رویکردهای مهم در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی دانست و افزود: این فعالیت‌ها که شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های نمایشگاهی، برگزاری جشنواره‌ها، تهیه و تولید محصولات فرهنگی و قالب‌های مشابه می‌باشد، این ظرفیت را دارند که علاوه بر آگاه‌سازی عمومی و ارتقای دانش و شناخت افراد در مورد رفتارهای پرخطر، موجب جلب مشارکت برای ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی شود.

محمدی بیان کرد: جشنواره نوجوان سالم از جمله این برنامه‌ها است که می‌تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس و به منظور ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، سوء مصرف مواد و آسیب‌های اجتماعی، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش‌آموزان و با هدف شناسایی و رشد و شکوفایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آنان و مدارس در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، «جشنواره نوجوان سالم» برگزار می‌گردد.

سلمان محمدی با بیان این که هشتمین جشنواره نوجوان سالم با محورهای پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در قالب‌های مقاله، ایده‌پردازی، عکس، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، تئاتر، نمایش، نرم‌افزار و چندرسانه‌ای برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه و مقاله و ایده‌پردازی برای فرهنگیان و والدین دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی برگزار می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان سالم ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی نیز، با موضوع «چگونگی مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در قالب نقاشی و انشا» برگزار می‌شود.

محمدی در ادامه افزود: مهمترین اهداف این جشنواره، گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی، شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت از دیگر اهداف جشنواره نوجوان سالم را معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس کشور، معرفی الگوهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس، شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری و مراقبت به کودکان و نوجوانان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار