مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

حراست و حفاظت از باورها، سبب تداوم انقلاب می شود

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آن چیزی که در دهه پنجم و در گام دوم، موجب تداوم انقلاب و شکوهمندبودن انقلاب اسلامی می شود، حراست و حفاظت از باورهاست.

کد مطلب: ۹۰۰۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حراست و حفاظت از باورها، سبب تداوم انقلاب می شود

محمد دستورانی در دیدار با همکاران حوزه امور تربیتی به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در کشورمان، ظرفیت ها، استعدادها، نیروی انسانی و ... خیلی خوبی داریم و ارکان رشد یک جامعه، یک ملت و یک کشور نیز، نیروی انسانی، منابع، ذخائر و امکانات است، اظهارداشت: نیروی انسانی اگر توانمند و باورمند و اگر با معنویت و اخلاق نباشد، کلیه منابع، ذخائر و امکانات را ضایع می کند.

وی افزود: اگر نیروی انسانی ما با اخلاق و با معنویت، با سخاوت، نجیب، هم نوع دوست و ... بود، می تواند زیرمجموعه خودش را با همین رفتارها هم تربیت و هم مدیریت کند و آن منابع و ذخائری هم که استخراج می شود، اگر چنین انسان هایی برای توزیع آن ها در جایگاه های مدیریتی قرار بگیرند، درست و با عدالت توزیع می شود وگرنه همه این منابع و ذخائر و امکانات از بین می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش و به طور خاص دلسوزان تعلیم و تربیت و به طور خاص تر مربیان پرورشی و فرهنگی، اولا حفظ و حراست از باورهای درست خودشان بوده و دوما ایجاد شرایطی برای حفظ و حراست از این باورها در جامعه فرهنگیان و دانش آموزان است.

دستورانی با بیان اینکه در ظاهر، خون معنویت و اخلاق در جامعه، خیلی خوب جاری هست ولی وقتی دقیق تر و میکروسکوپی نگاه می کنیم می بینیم اینطور نیست، گفت: امسال آرم و لوگو جشنواره 48 ام، ترکیبی از یک میکروسکوپ و یک دوربین فیلم برداری بود و معناش این است که باید با آن میکروسکوپ، دقیقا مسائل، موانع و مشکلات آموزشی و پرورشی را ما ابتدا احصا کرده و سپس در قالب هنر بتوانیم آن را برای دیگران نمایش دهیم تا آن مفاهیم مبهم و پیچیده و دشوار، برای یادگیری آن، سهل و ساده شود.

وی با عنوان این مطلب که حاصل جمع یک باور غلط و یک نگرش بد، چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه اخلاق و معنویت و چه در آموزشی و چه در پرورشی با قابلیت همراه با ظرفیت و دیانت، یک امر منفی است، افزود: اگر این قابلیت و ظرفیت و استعداد با آن باور درست و نگرش درست جمع شود، یقینا نتیجه عالی می شود.

آموزش، نیمه پنهان پرورشی و پرورشی نیز نیمه پنهان آموزش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: آموزش نیمه پنهان پرورشی و پرورشی نیز نیمه پنهان آموزش است و نمی توان این دو را از یک دیگر تفکیک کرد.

دستورانی با اشاره به ظرفیت های مجموعه های تحت نظر آموزش و پرورش از جمله دانشگاه فرهنگیان، کانون فرهنگی و پرورشی، سازمان دانش آموزی، اداره نوسازی و ... ، گفت: همه این موارد در مجموعه آموزش و پرورش هستند و باید تمامی این ظرفیت ها را به هم پیوند بزنیم.

وی افزود: اراده یک عده این است که این مجموعه ها تحت عنوان استقلال و پرچم استقلال بالا بردن، ارتباطشان را با ما کم کنند درصورتی که همه ما برای یک هدف در حال تلاش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امروز سازمان دانش آموزی استانمان در تنگنا و در مضیقه است ولی هنوز فرهنگ سازمانی ما به این نقطه نرسیده که بتوانیم کمکش کنیم؛ چرا که این نهاد از خانواده خودمان بوده و در مجموعه خودمان هم متولد شده و رشد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار