در دیدار مدیران کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری استان سمنان عنوان شد؛

فعالیت‌های کانون پرورشی، مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از فعالیت‌های مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش یاد کرد.

کد مطلب: ۹۰۰۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های کانون پرورشی، مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، دیدار و ضمن تبریک انتصاب ایشان، در خصوص موضوعات مشترک دو مجموعه به بحث و گفت و گو نشست.

فعالیت‌های کانون پرورشی مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کانون، آن را مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش دانست و بر گسترش این فعالیت‌ها تاکید کرد.

محمد دستورانی با ابراز خرسندی از فعالیت های کانون با اشاره به اینکه بهترین زمان برای پایه گذاری مباحث هنری در دانش آموزان دوره پیش دبستاتی و ابتدایی است، گفت: نقش کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در تربیت فکری و خلاقیت کودکان و نوجوانان به خوبی مشهود است و آموزش و پرورش از فعالیت های کانون پرورشی فکری حمایت می کند.

وی با عنوان این مطلب که معاونت آموزش ابتدایی و کانون پرورش فکری مکمل یکدیگر در فعالیت ها هستند، افزود: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، یکی از تخصصی ترین مراکز و مراجعی است که می تواند در حوزه کودک و نوجوان کار کند و قِدمت و تخصصی بودن مربیانش به همراه شاکله و چارچوب آن خیلی محکم تر از سایر نهادهای فرهنگی ریخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مراکز کانون پرورش فکری، بهترین قالب برای انتقال مفاهیم دینی، اعتقادی و اجتماعی به کودکان هستند، خاطرنشان کرد: بهترین قالب جهت انتقال مفاهیم زندگی و اجتماعی، فعالیت ها و قالب های هنری است که مهارت محور بوده و براساس سیاست های آموزش و پرورش نیز می باشد.

دستورانی تاکید کرد: یکی دیگر از سیاست های آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین، این است که دانش آموز، صرفا به خواندن و نوشتن اکتفا نکند و خواندن و نوشتن تبدیل به مهارت شود و مهارت تبدیل به یک فرهنگ شود و این مهارت و فرهنگ مهارت نیز تبدیل به یک رفتار شود.

وی افزود: ضرورت توجه جدی در گام دوم انقلاب اسلامی "تغییر باورها و نگرش ها" است و تدام انقلاب هم وابسته به این دو امر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز به شرح فعالیت های کانون پرداخت و گفت: مهم‌ترین اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کشف استعداد‌ها و پرورش آن براساس تعلیم و تربیت دینی و اسلامی است که خوش بختانه برنامه‌ریزی های خوبی در حوزه تفکر و تعلیم و تربیت در کانون صورت گرفته است.

نبی الله خدابخشی افزود: نگاه مربیان و مدیران کانون پرورش فکری در راستای توجه به قرآن، ‌احادیث نبوی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ارزش های انقلاب و عشق به کار و تلاش است.

وی اظهار داشت: مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان براساس آموزه‌های دینی و اسلامی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و این کوشش به حدی بوده که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با جمعی از مربیان، از مسیر کانون به عنوان مسیر مستقیم یاد فرموده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار