مدیرکل آموزش و پرورش فارس: ورزش آموزشگاهی و مدرسه‌ای، کمک شایسته‌ای به ورزش قهرمانی در کشور کرده است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس ، ورزش را از اهمیت خاصی برای سالم سازی و پیشبرد نشاط و شادابی جامعه برشمرد و بر حمایت خود از حوزه ورزش تاکید کرد و افزود: با شناختی که از حوزه ورزش داریم و تجربه کار در این حوزه، یقین داریم که ورزش میتواند شادابی و پویایی را به جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان ایجاد کند.

کد مطلب: ۸۹۸۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: ورزش آموزشگاهی و مدرسه‌ای، کمک شایسته‌ای به ورزش قهرمانی در کشور کرده است

علی عسکر نجفی، در مجمع انتخاباتی هئیت ورزش دانش‌آموزی فارس ادامه داد: امروز ورزش آموزشگاهی و مدرسه‌ای توانسته کمک شایسته‌ای به ورزش قهرمانی در کشور کند و درخشش دانش‌آموزان در عرصه بین المللی نشانگر ظرفیت و توانمندی‌های موجود در مدارس است که نیازمند استعدادیابی و بهره‌مندی است.

او ادامه داد: ورزش در اولویت فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس است و با برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌ها به دنبال توسعه و همگانی کردن ورزش در بین دانش‌آموزان هستیم.

او سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان در فارس را ۲۳ صدم متر مربع برشمرد و گفت: در چندسال اخیر با تلاش‌هایی که انجام شده سرانه ورزشی رشد داشته اما این رقم هنوز با استاندارد کشور فاصله دارد.

نجفی، احداث و راه‌اندازی ۱۵ استخر و ۱۲ زمین چمن مشارکتی را در راستای گسترش فضای ورزشی برشمرد و افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبار بتوانیم رشد بیشتری داشته باشیم.

او ادامه داد: در حال حاضر مهارت افزایی معلمان ورزش و پویایی درس ورزش در دستور کار است تا این درس جایگاه خود را در مدرسه کسب کند.

نجفی با اشاره به مشکلات سامانه اردویی برای اعزام تیم های ورزشی خواستار رفع این موانع از سوی معاونت پرورشی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در تشریح عملکرد هیئت ورزش مدارس فارس گفت: تلاش همه عوامل ورزش دانش‌آموزی در فارس موجب شد تا بتوانیم مسابقات ورزشی را در سال گذشته با حضور بیش از ۸ هزار نفر برگزار کنیم و از این تعداد ۷۰۰ نفر در اردوی آمادگی شرکت کردند.

احمد علی قهرمانی، ادامه داد: در سال گذشته در 51 رشته‌ی ورزشی اعزام داشتیم که در مجوع توانستیم 50 طلا، 60 نقره و 100 برنز و در کل با کسب 210 مدال توانستیم مقام سوم کشوری را کسب کنیم.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان فارس در المپیک گفت: ۳ نفر از دانش‌آموزان ما در المپیک مقام کسب کردند که سهم بسزایی را در کسب رتبه هفتم المپیک توسط کشورمان داشته‌اند.

او ادامه داد: هم اکنون از 9 نفر از دختران فوتبالیست ما برای حضور در تیم ملی جوانان دعوت شده است.

قهرمانی با بیان اینکه، فارس ثابت کرده که توانایی و ظرفیت میزبانی مسابقات کشوری تا آسیایی را دارد، خواستار اعطای میزبانی مسابقات ورزشی به فارس شد.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش دانش آموزی فارس با حضور تمام اعضا و نمایندگان دانش‌آموزی و نماینده اداره کل ورزش و جوانان فارس امروز برگزار و آیت اله دهقان با 17 رای به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های دانش‌آموزی فارس انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار