در گفت‌وگو با پانا

پاسخ جنیدی به برخی اعضای مجمع درباره نامه‌نگاری‌نکردن روحانی با رهبری درباره FATF

به علت تعداد زیاد نهاد و ارگان‌ها در کشور، رهبری نمی‌توانند درباره همه چیز مورد به مورد نظرشان را بیان کنند

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با توجه به درخواست برخی از اعضای مجمع برای نوشتن نامه رئیس‌جمهوری به رهبری و گرفتن موافقت ایشان برای تصویب FATF تاکید کرد که مقام معظم رهبری نمی‌توانند در مورد همه‌چیز مورد به مورد نظرشان را بیان کنند.

کد مطلب: ۸۹۷۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ جنیدی به برخی اعضای مجمع درباره نامه‌نگاری‌نکردن روحانی با رهبری درباره  FATF

لعیا جنیدی در گفت‌وگو با پانا در مورد اینکه برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقدند با توجه به صحبت‌های رئیس‌جمهوری در مورد اینکه مقام معظم رهبری مخالفتی با تصویب FATF ندارند چرا آقای روحانی طی نامه‌ای موافقت رهبری در این زمینه را نمی گیرند؟ گفت: «مقام معظم رهبری در مورد معاهدات فرمودند که هیچ مخالفتی با آن ندارم و آقای علی لاریجانی، رئیس‌مجلس، در صحن علنی این نامه را خواند که ایشان فرموده بودند در این مساله ورود نمی‌کنند.»

او ادامه داد: «حتی مصوبه سران قوا به تایید ایشان رسیده است و در آن مصوبه اجمالا این نیاز مورد تایید قرار گرفته است.»

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «به هر حال تعداد زیادی نهاد و ارگان در کشور وجود دارد و مقام معظم رهبری نمی‌توانند نسبت به همه مسائل مورد به مورد اعلام نظر کنند. برای هر کاری نهادی را معین کرده‌اند تا خودش کارش را بررسی کند.»

او یادآور شد: «وقتی امری تا این حد روشن و مشخص است و دولت با این همه پشتوانه کارشناسی موضوع را مطرح می‌کند توقع این است که نهادهای مربوط خودشان با توجه به صلاحیت‌هایی که به آنها داده شده است سریع این موضوع را بررسی و نتیجه آن را اعلام کنند.»

جنیدی در مورد سرنوشت این دو لایحه باقی مانده در مجمع گفت: «نظرات در مجمع در این زمینه متغیر است و نمی‌توان قضاوت دقیقی داشت. به هر حال آنها نیز ملاحظاتی دارند که دولت هم برای آن پاسخ‌های کارشناسی دارد و باید دید که در نهایت چه تصمیمی خواهند گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار