همزمان با ایام پر خیر و برکت ماه رجب انجام می شود

رئیس ستاد اعتکاف کشور: میزبانی قم از اعتکاف دانشجویی / اجرای اعتکاف در 69 کشور جهان

قم (پانا) - رئیس ستاد اعتکاف کشور از آماده سازی مصلی قدس قم جهت میزبانی از اعتکاف دانشجویان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۷۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس ستاد اعتکاف کشور: میزبانی قم از اعتکاف دانشجویی  / اجرای اعتکاف در 69 کشور جهان

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مؤمن و تبریک روز مادر با اشاره به جایگاه ارزنده اعتکاف در فرمایش اخیر مقام معظم رهبری، اعتکاف را عمل پیامبران خواند و آن را دارای خیر و معنویت دانست.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور نقطه اجرای اعتکاف در دوران معاصر را قم دانست و اجرای آن را در حال حاضر فراتر از مرزهای ایران دانست و گفت در بیش 69کشور جهان اعتکاف برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با به اهتزاز در آوردن تابلوی بزرگ اعتکاف این مراسم معنوی را یک برکت در انقلاب اسلامی دانست و صف های طولانی برای حضور در این مراسم ارزنده توسط جوانان، دانشجویان و مردم سراسر کشور را نشاندهندهرشد معنوی نظام دانست..

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گسترش این مراسم معنوی در سایر کشورهای جهان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با تعامل جامعه المصطفی سال گذشته مراسم پرفیض اعتکاف در ۶۹ کشور برگزار شد.

تکیه‌ای ضمن اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی اعتکاف در ابعاد علمی، ادبی، هنری و اجرای سال گذشته آن در مشهد مقدس، آن را فاخرترین جشنواره معنوی و معرفتی خواند که در آن بیش از 2 هزار و 186 اثر از جانب اساتید حوزه و دانشگاهیان ارسال شده که در سال جاری قصد داریم این جشنواره را به صورت بین المللی و در خارج از ایران برگزار کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: شعار امسال معتکفین سراسر کشور «اعتکاف طلیعه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» است که به دلیل توأم شدن اعتکاف با سال تحویل این شعار انتخاب شده است.

وی با بیا ناینکه برخی به دنبال تضعیف مراسم پرفیض اعتکاف هستند، خاطر نشان کرد: امیدواریم با فرصت تعطیلاتی که پیش آمده شاهد حضور حداکثری کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان و سایر اقشار مردم در این مراسم معنوی باشیم.

تکیه‌ای با عنوان اینکه برگزاری جشنواره‌ها به عقبه علمی اعتکاف کمک شایانی کرد، گفت: در حال حاضر ۴۰ کتاب غنی و مرجع در زمینه اعتکاف به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است مراسم معنوی و پر فیض اعتکاف به میزبانی 18 مسجد در استان قم به صورت ۷ مسجد مخصوص برادران و ۱۱ مسجد برای خواهران به اجرا در خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار