زنگ انقلاب در مدارس شهر قدس طنین انداز شد

شهر قدس (پانا) - همزمان با سراسر کشور جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس شهرستان قدس آغاز شد.

کد مطلب: ۸۹۱۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ انقلاب در مدارس شهر قدس طنین انداز شد

این مراسم که به صورت نمادین در هنرستان سما برگزار شد و فرماندار،امام جمعه،مسئولین شورای شهر، شهردار و مدیر آموزش و پرورش حضور داشتند.

حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس در رابطه با پیروزی انقلاب و برکات آن گفت:مبنای پیروزی انقلاب اسلامی،ایمان به خدا و تکیه بر تعالیم اسلام بود.اگر انقلاب ما پیروز شد با نام مبارک حضرت زهرا بود.اگر دفاع مقدس را آوردیم و پیروز شدیم با نام مبارک حضرت زهرا(س)بود.امروز اگر موفقیت های پی در پی را کسب میکنیم مخصوصا در زمینه های علمی به برکت،عنایت و نام حضرت زهرای مرضیه(س)بود.

او افزود:کشور ایران که اکثریت آن بی سواد بودند امروز در رتبه 15علمی جهان و رتبه اول علمی منطقه قرار دارد.قبل از انقلاب در مدارس دانش آموزان تنبه بدنی می شدند اما امروز اگر در این کشور معلمی به اشتباه دانش آموز را تنبه بدنی کند تمام کشور به او حمله میکنند و معلم باید جوابگو باشد.

امام جمعه شهرستان قدس در ادامه عنوان کرد:اگر چه ما در شهر خود دچار مشکلاتی مانند کمبود مدرسه و کلاس درس داریم اما در کشور پهناوری مانند ایران که بالغ بر هشتاد ملیون نفر جمعیت دارد روزانه 37کلاس درس ساخته میشود و بعد از انقلاب هم 490000کلاس درس ساخته شد.قبل از انقلاب اسلامی حدود 40دصد از کودکانی که در سن تحصیل بودند به مدرسه نمی رفتند.قبل از انقلاب دو سوم زنان کشور ما بی سواد بودند اما امروزه میبینیم حتی افراد در مناطقی که از آنها به عنوان مناطق محروم یاد میشود مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد:مقام معظم رهبری فرمود ما خودمان هم این انتظار را نداشتیم که امروز دشمنان ما بگویند رشد علمی شما 11برابر حد انتظار ماست.

او تاکید کرد:قبل از انقلاب اسلامی مجموع دانشگاه های سراسر کشور 232دانشگاه بود که امروزه دانشگاه های ما 10برابر شده و هم اکنون 2468 دانشگاه در کشور داریم.پوشش تحصیلی آموزش عالی 24برابر شده است؛کل دانشجویان کشور در سال 1357حدود 175هزار نفر بوده است اما هم اکنون 4 میلیون 800 هزار نفر دانشجو داریم.

امام جمعه شهرستان قدس به وظیفه افرااد جامعه نسبت به انقلاب اشاره کرد و گفت:وظیفه ما در مقابل خدمات و برکات انقلاب اسلامی قدر شناسی و قدر دانی است.قدر شناسی به منظور شناختن،مطالعه،تحقیق کردن،آشنا شدن و دانستن آنکه کجا بودیم و کجا هستیم و قدر دانی به منظور انجام وظایف خود به نحو احسن تا بدانیم کجا بودیم،کجا هستیم و کجا باید باشیم و همه‌ی این اتفاقات با تلاش دانش آموزان حاصل می شود.

/خبرنگار:صبا بهرامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار