سرپرست دبیر خانه نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد همدان اعلام کرد:

برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در دهه فجر

همدان (پانا) - سرپرست دبیر خانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در نشست خود با اصحاب رسانه هدف از این نشست را اعلام برنامه های کانون فرهنگی و هنری مساجد استان همدان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد.

کد مطلب: ۸۹۰۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در دهه فجر

حمیدرضا ناهیدفر در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: انقلاب اسلامی با وجود فراز و نشیب ها و سنگ اندازی های دشمنان در داخل و خارج از کشور چهلمین سالگرد خود را جشن میگیرد، این در حالی است که در طی این مسیر استکبار جهانی سر در براندازی انقلاب داشته که با شکست مواجه شده است و امروز با فشار اقتصادی و تحریم سعی دارند مردم ایران را دچار یأس و ناامیدی کنند.
ناهیدفر ادامه داد: به مناسبت پیروزی انقلاب و هم زمانی ایام دهه فجر با ایام فاطمیه موجب شده که توجه ویژه به حفظ حرمت این ایام داشته باشیم.
او گفت: با توجه به اهمیت عدد چهل و اربیعن در آموزه های دینی و چهل ساله شدن انقلاب که موجب تکامل نظام جمهوری است توجه باید به این ایام توجه ویژه شود.

ناهیدفر افزود: هدف ما ایجاد شور و نشاط انقلابی و ناکام کردن دشمنان انقلاب در پروژه مأیوس کردن ملت ایران است.

او همچنین ضمن اشاره به موج آفرینی و همگانی شدن برنامه های ویژه انقلاب گفت: تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران توسط روحانیون مساجد و سخنرانی های ویژه مناسبتی در این ایام و نشر و ترویج آن در فضای مجازی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده کانون فرهنگی هنری مساجد است.
او با تأکید به اهمیت جایگاه قرآن در انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: برای حفظ جایگاه قرآن و ترویج آن بین عموم مردم برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که شامل حفظ سوره فجر و قرائت دسته جمعی این سوره بعد از اقامه نماز عشاء در مساجد استان همدان می باشد.
ناهیدفر در ادامه گفت: به مناسبت دهه فجر مسابقاتی برای عموم پیش بینی شده است که در پایان بر اساس قرعه کشی جوایزی به شرکت کنندگان اهداء خواهد شد که علاقمندان جهت ثبت نام می توانند با ارسال پیامک به سامانه ۶۶۰۰۰۰۰۲۳۷ تا ۲۰ بهمن ماه در این قرعه کشی ثبت نام کنند.
سرپرست دبیرخانه نظارت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: مسابقات قرآنی امسال از ابتدای دی ماه اطلاع رسانی و در ۱۳ شهرستان شروع شده که در رده سنی ۷ تا ۱۳سال در بخش خواهران و برادران در حال پیگیری است.
او خاطر نشان کرد: مهم ترین برنامه، طرح سرود ٤٠ هزار نفری کانون مساجد با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی است که حدود ۵۰۰ نفر از فعالین حوزه سرود کانون فرهنگ و هنر مساجد برای اجرای این برنامه ثبت نام شده اند و این سرود را دسته جمعی در مسجد جامع همدان به صورت زنده اجرا خواهند کرد. این برنامه در ۱۲ بهمن نیز هم زمان با سال روز ورود امام خمینی به ایران، در مصلای کشور برگزار خواهد شد.
او با بیان این که سرود پیش بینی شده، سرود خمینی ای امام است ادامه داد: این سرود روایت چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی است و اجرای آن در حضور نماینده ولی فقیه صورت می پذیرد که ۱۰‌ نفر از هنرمندان شرکت کننده در این برنامه مورد تجلیل واقع می شوند.
ناهیدفر افزود: برنامه بعدی ما هر مسجد یک خبرنگار است که فراخوان این طرح از نیمه دوم مهرماه به کانون مساجد ابلاغ شد که در این دوره ۵۰ نفر شرکت کرده و با توجه به ظرفیت کانون برای ۳۵ نفر از شرکت کنندگان دوره یک روزه جهت آشنایی با این طرح برگزار کردیم که در پایان از شرکت کنندگان آزمون گرفته و اسامی نفرات اول بانوان و آقایان جهت دیدار با وزیر ارسال شد.
از برنامه های دیگر مساجد می توان به مراسم غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات علمی و هنری کتاب خوانی و مقاله نویسی با موضوع فاطمیه و دهه فجر، نشر و توزیع ویژه نامه به صورت رایگان و ایجاد کانال های فضای مجازی اشاره کرد.

معصومه جدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار