نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

شهیدحسن باقری استراتژیست بزرگ جنگ بود

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در کنگره ملی شهید حسن باقری در تبریزگفت :"شهید فقط در دو سال، به یک استراتژیست بزرگ جنگ مبدل و پایه گذارواحد اطلاعات سپاه در جنگ شد".

کد مطلب: ۸۸۹۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شهیدحسن باقری استراتژیست بزرگ جنگ بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در کنگره ملی شهید حسن باقری در تبریز گفت: تجلیل از شهدا تجلیل از فرهنگ شهادت است. شهید حسن باقری نابغه دفاع مقدس بود.درسال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد.هنوز ۴۵ روز مانده بود که به ۲۹ سالگی برسد ۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در شمال فکه به شهادت رسید.

او افزود:" شهید باقری در سن ۲۴ سالگی وارد جنگ شد ولی تنها در دو سال به یک استراتژیست بزرگ جنگ مبدل شدو پایه گذارواحد اطلاعات سپاه در جنگ شد".

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد:"شهید باقری را مغز متفکر اطلاعات ایران و نابغه دوران دفاع می شناسند. وی فقط با حضور ۲۸ ماهه در طول هشت سال دفاع مقدس فرمانده بزرگ ماندگار در تاریخ شد. او گفت: ابتکار و نظریه جدید وی در مورد جنگ و راه های مقابله با متجاوزان، توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد" .

وی با اشاره به سخن سردار سلیمانی در مورد شهید باقری که می گوید: " شهید باقری بهشتی جنگ بود " گفت: "این سخن سردار یعنی همان نقشی که بهشتی برای امام رحمت الله داشت، این شهید همان نقش را برای جنگ داشت".

نماینده ولی ققیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:" شهید وقتی به الجزایر می‌رود با اطلاع‌رسانی دقیق درباره مذاکرات ایران و آمریکا در حاشیه نشست الجزایر و شفاف‌سازی به موقع موجب رقم خوردن مرحله مهمی از انقلاب می‌شود. حسن باقری که تاسیس واحد اطلاعات سپاه و نقش کلیدی در تاسیس سازمان رزم سپاه پاسداران را دارد، بیش از تجهیزات جنگی بر ایمان و اندیشه تکیه می‌کرد".

وی افزود:"شهید باقری معتقد بود که باید ابتکار عمل را از دشمن گرفت و فرصت برنامه‌ریزی به آن ها را نداد . شهید باقری اعتقاد داشت در سایه این فداکاری‌ها انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف به پیروزی رسیده است ودر این مقطع هم به پیروزی خواهد رسید و این با ایمان و فداکاری ملت مسلمان ایران امکان پذیر است".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار