تلاش واحدهای صنعتی برای کمک به بسترهای آموزشی در کشور
تهران (پانا) - یک شرکت صنعتی در راستای مسئولیت اجتماعی خود هزینه آموزش ۶۰ کودک بااستعداد و نیازمند و هزینه ساخت و تجهیز مدرسه ۲ کلاسه و کتابخانه در روستای جوانرود کرمانشاه را پرداخت میکند.
توجه به نیازهای اساسی کودکان نیازمند در شرایط کنونی یک وظیفه ملی است. کمپینی در راستای برطرف کردن نیازهای اساسی کودکان آسیبپذیر در وضع کنونی ایجاد شده است که این کمپین معروف به حمایت از کودکان کار، کودکان محروم از تحصیل و نیز کودکان بیمار نیازمند هزینه درمان است.
شرکتها و سازمانها در مقابل جامعهای که در آن زندگی میکنند، دارای مسئولیتهایی با ارزشی متفاوت هستند. کمکرسانیها و برنامهریزی بر اساس نیازهای موجود جامعه و همراه کردن مردم در این فعالیتها میتواند تاثیرهایی عمیق و ماندگار را به دنبال داشته باشد که نتیجه آن بهبود کیفیت زندگی آحاد ملت است. تردیدی نیست که در وضع خطیر، بیش از هر زمان دیگری اهمیت چنین فعالیتهایی احساس میشود.
سینره، یکی از برندهای صنعت آرایشی و بهداشتی ایران، در راستای عمل به مسولیتهای اجتماعی خود در نظر دارد تا کمپینی را در جهت حمایت از کودکان آسیبپذیر به انجام برساند.
هدفگذاری این کمپین با توجه به نیازهای اساسی کودکان آسیبپذیر در وضع کنونی، معطوف به حمایت و مراقبت از کودکان کار، کودکان محروم از تحصیل و نیز کودکان بیمار نیازمند هزینه درمان است. برای نیل به این اهداف، سینره، بستر رسانههای اجتماعی را به عنوان بستر اصلی کمپین انتخاب کرده است تا امکان مشارکت هرچه بیشتر را برای همراهان خود در پیشبرد این طرح فراهم کند و در کنار آن از رسانههای محیطی و پایگاههای عرضه محصولات خود، برای انتقال پیام این کمپین به مخاطبان استفاده خواهد کرد.
در طی مدت این برنامه مسئولیت اجتماعی، سینره به حمایت مالی از مراکز نگهداری و حمایت از کودکان کار خواهد پرداخت، هزینه درمان ۵۰ کودک بیمار مبتلا به بیماریهای قلبی، ترمیمی و ارتوپدی را پرداخت خواهد کرد.
همچنین هزینه درمان ۵۰ کودک ای بی را عهدهدار خواهد بود، هزینه آموزش ۶۰ کودک بااستعداد و نیازمند اختصاص داده خواهد شد و هزینه ساخت و تجهیز مدرسه ۲ کلاسه و کتابخانه در روستای جوانرود کرمانشاه را پرداخت خواهد کرد.
در کنار این مورد بخشی از بودجهای که برای اطلاعرسانی کمپین بوده کاسته شده است و به طور خاص به تجهیز سیستم گرمایش و سرمایش مدارس در استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.
همچنین به ازای هر بار به اشتراکگذاری هشتگ مراقب_تو، این مجموعه مبلغی را به تامین هزینههای مورد نیاز در حوزه کودکان آسیب پذیر اختصاص میدهد. برای رسیدن به این مهم، سینره از تجربه شناختهشدهترین موسسات خیریه فعال در حوزه کودک، کمک گرفته تا با همراهی آنان مبالغ را در مسیر درست و موثر هزینه کند. از جمله این موسسات میتوان به انجمن حمایت از کودکان کار، زنجیره امید، خانهای بی، بنیاد حامی، بنیاد کودک و انجمن خیرین مدرسهساز اشاره کرد.
اما یکی از اهداف مهم برگزاری این کمپین، وضع سخت اقتصادی و تعاملی است که برند به عنوان یک موجود زنده باید با مردم داشته باشد. همانطور که میگوییم مردم از کالای ایرانی باید در وضع سخت حمایت کنند از طرفی خودمان را مسوول میدانیم که از قشر آسیبپذیر حمایت کنیم.
در عین حال در ایران برای اولین بار دریک کمپین، چند موسسه مردمنهاد فعال در حوزه کودک در کنار هم قرار گرفتهاند که هدف از کنار هم قرارگرفتن آنها ایجاد یک چتر حمایتی برای کودکان در بحث فرهنگسازی و اطلاعرسانی است. پیام کمپین به مخاطب این است که در وضع سخت اقتصادی باید کنار یکدیگر باشیم و از اقشار آسیب پذیرحمایت کنیم.
باتوجه به اینکه هزینههای اطلاعرسانی کمپین کاهش و به مناطق محروم اختصاص داده شده است، سینره از مردم میخواهد که هشتگ مراقب_تو را اطلاعرسانی کنند تا پیام کمپین در سطح گستردهای از اقشار جامعه شنیده شود.
ما نگاه ویژهای به کودکان داریم چون آنها آیندهسازان کشور هستند و ما نیز دیدگاه بلندمدتی به این موضوع داریم.
ارسال دیدگاه