شرکت 14000هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در مرحله استانی جشنواره دانایی توانایی

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از شرکت 14 هزار دانش آموز استان در مرحله استانی مسابقات دانایی توانایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 14000هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در مرحله استانی جشنواره دانایی توانایی

طاهر علمی در حاشیه مرحله ناحیه ای و منطقه ای جشنواره دانایی توانایی در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که این جشنواره در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود، اظهار کرد: 101 هزار دانش آموز از سراسر استان در سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در مرحله آموزشگاهی این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت 14 هزار نفر دانش آموز دختر و پسر به مرحله استانی که امروز در سراسر استان برگزار می شود راه یافتند.

وی افزود: بعد از پایان و اعلام نتایج، مرحله استانی با حضور 240 نفر از دانش آموزان منتخب استان در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: در نهایت پس از اتمام مرحله استانی نیز از هر مقطع تحصیلی سه نفر به عنوان منتخب استان به مرحله کشوری که در آبان ماه برگزار می شود راه می یابند.

علمی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ایجاد الفت با کتاب، برانگیختن شوق مطالعه ، افزایش سرانه مطالعه، راه یابی کتب به خانه های دانش آموزان، مطالعه کتب غیر درسی، افزایش سطح فکری و باز شدن ذهن دانش آموزان و افزایش سطح علم و آگاهی دانش آموزان از جمله اهدافی هستند که در برگزاری این جشنواره دنبال می شوند.

وی ادامه داد: این فرهنگ سازی باید توسط مدیران مدارس و معلمان انجام شود که دانش آموزان به غیر از کتب درسی، کتب غیر درسی را نیز مطالعه کرده و عضو کتابخانه مدرسه شوند تا بتوانند سطح علم و آگاهی خود را افزایش دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: دانش آموزان باید بدانند که علم آموزی زمینه ای برای نخبگی است و این نخبگان هستند که مدیریت آینده کشور را در دست خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار