ارتقای کیفی هدایت تحصیلی
تهران (پانا) - درّی به تبیین اهداف عملیاتی و راهکارهای موثر در ارتقای کیفی هدایت تحصیلی ، طرح آسیب های شناسایی شده در روند فرآیند هدایت تحصیلی سال گذشته و تبادل تجربه با معاونان مناطق پرداخت .
نشست کارگروه تخصصی معاونان آموزش متوسطه شهر تهران با موضوع " ارتقای کیفی هدایت تحصیلی " برگزار شد.
درابتدای جلسه درّی به تبیین اهداف عملیاتی و راهکارهای موثر در ارتقای کیفی هدایت تحصیلی ، طرح آسیب های شناسایی شده در روند فرآیند هدایت تحصیلی سال گذشته و تبادل تجربه با معاونان مناطق پرداخت .
معاون آموزش متوسطه با اشاره به طرح هدف عملیاتی ۲۱ به منظورضرورت بازنگری و بازمهندسی ساختارها و رویه ها و روش ها و استناد به راهکارهای ۲/۲۱ استقرار نظام مکان یابی مدارس براساس سامانه آمایش منطقه ای و راهکار۳/۲۱- طراحی و استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی و استعدادیابی به منظور هدایت دانش آموزان و راهکار۴/۲۱ - استقرار نظام راهنمائی و مشاوره تربیتی مبتنی بر مبانی اسلامی و افزایش نقش معلمان در این زمینه و به کارگیری مشاوران متخصص برای ایفای وظایف تخصصی در تمام پایه های تحصیلی ، درمحور هدایت تحصیلی ، برای ترمیم نقاط قابل بهبود هدایت تحصیلی و ارتقا کیفیت آن راه کارهایی از جمله : " ارسال دستورالعمل ۱۷۷۰۱۱/۳-۱۳۹۷/۱۰/۰۹ کیفیت بخشی فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه به مدارس ، تشکیل کمیته هدایت تحصیلی منطقه به ریاست مدیر منطقه و دبیری معاون آموزش متوسطه ، مستند سازی فعالیت های کمیته هدایت تحصیلی منطقه ، تهیه و ارسال جدول زمانبندی جلسات کمیته هدایت تحصیلی به اداره کل ، پیش بینی جلسه مشترک عمومی مدیران مدارس متوسطه دوره اول و مشاوران پس از امتحانات دی ماه با موضوع هدایت تحصیلی ،تأکید بر تشکیل کمیته هدایت تحصیلی مدرسه برای طرح موضوع در شورای معلمان ، جلسات آموزش خانواده ، شورای دانش آموزی و اطلاع رسانی موثر در پورتال مدارس و تبلیغات محیطی ، معرفی شاخه ها و رشته ها ی تحصیلی ،تشکیل کمیته نظارت بر روند هدایت تحصیلی بر مدارس ، پیش بینی و ارسال جداول هدایت تحصیلی دانش آموزان به منظور تدوین کتابچه هدایت تحصیلی و توزیع آن در اسفند ماه سال جاری باهدف فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به هنگام اولیا و دانش آموزان از جریان هدایت تحصیلی " را بیان کرد.
ارسال دیدگاه