سندی که نشان می دهد دانشگاه آزاد باید حداقل از سه سال پیش جلوی حادثه اتوبوس مرگ را می گرفت
تهران (پانا) - بر اساس دستورالعمل نظارت بر سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویی، دانشگاه آزاد از لااقل سه سال پیش می توانست از حادثه موسوم به اتوبوس مرگ جلوگیری کند.
![سندی که نشان می دهد دانشگاه آزاد باید حداقل از سه سال پیش جلوی حادثه اتوبوس مرگ را می گرفت](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDc2MzUgs1PV/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHhY3g7hopXvwsAIKXaKdntA,,/ZDc2MzUgs1PV.jpg)
به گزارش جماران، در بخشنامه ای که سی ام دی ماه سال 1394 در 4 ماده و دو تبصره توسط معاونین وقت دانشجویی و اداری-مالی صادر شده، دستورالعمل نظارت بر سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویی تدوین و به تمام روئسای مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد از جمله واحد علوم تحقیقات ابلاغ شده است.
نکته جالب توجه در این بخشنامه الزاماتی است که باعث تدوین و نگارش آن شده که در مقدمه ی آن آمده است، از جمله: امنیت و آرامش بیشتر خانواده ی دانشجویان.
از دیگر نکات مهم این بخشنامه بند 2 ماده یک می باشد که بایستی یک نفر به عنوان مسئول کنترل بازدید های دوره ای معاینه فنی را انجام دهد و گزارش روزانه خود را تحویل معاون دانشجویی و فرهنگی هرواحد و هر مرکز دهد.
حال سوال اینجاست که گزارش های مذکور تحویل معاون مربوطه شده است یا خیر و آیا این بخشنامه مورد تایید مسئولان فعلی هست؟
اما شاید تاکید این بخشنامه بر حداکثر سن مجاز وسائل نقلیه واحد حمل و نقل دانشگاه آزاد مهم ترین نکته ای باشد که نشان دهنده تخلف از این بخش نامه است.
در بند 2 ماده دو بخشنامه ی مورد اشاره صراحتا آمده است که وسائل نقلیه مورد استفاده سرویس ها بایستی حداکثر ده سال عمر داشته باشد که در حادثه ی اخیری که پیش آمد، این مهم لحاظ نشده است.
شاید هم بخشنامه یادشده دیگر دارای اعتبار نیست و ملغی شده است، در این صورت بخش نامه ی جایگزین آن چه بوده است؟
در ادامه تصویر کامل این بخشنامه را از نظر می گذرانید:
ارسال دیدگاه