۷۶ هزار کودک شهرری بینایی سنجی شدند

شهر ری (پانا) - رییس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: ۷۶ هزار کودک سه تا شش سال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه97 در شهرری معاینه شدند .

کد مطلب: ۸۸۱۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۶ هزار کودک شهرری بینایی سنجی شدند

مینا رجایی به با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هدف کنترل از نابینایی در کودکان انجام می شود، اظهار کرد:با وجود ۱۲۲ هزار کودک سه تاشش سال در این شهرستان تا پایان سال97 بایدیکصد وشانزده هزار کودک از این تعداد در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شوند.

او بیان کرد: امسال باید ۹۵ درصد کودکان سه تا شش سال در این شهرستان مورد معاینه تبلی چشم قرار گیرند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: تنبلی چشم تا سن زیرهفت سال قابل درمان است و براین اساس خانواده ها باید تا قبل از این سن با معاینه دقیق چشم کودکان از بروزهرگونه عارضه غیرقابل جبران در بزرگسالی جلوگیری کنند.

او عنوان کرد: دراین طرح با استفاده از معاینات پزشکی و دستگاه‌های تخصصی، کودکان غربالگری شده و افراد دارای بیماری‌های چشمی شناسایی و برای درمان به پزشکان متخصص معرفی می شوند.

رجایی گفت: غربالگری تنبلی چشم درسطوح مختلف معاینه کودک، در صورت مشکوک بودن مراجعه به متخصص بینایی‌ سنجی و درآخر نیز در صورت تشخیص اختلالات بینایی به متخصص چشم پزشک، ارجاع می گردد.

او یادآور شد: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در سراسر کشور اجرا می‌شود که می تواند موجب پیشگیری از بروز نابینایی و کم بینایی در کودکان، کاهش معلولیت در جامعه و هزینه های ناشی از بروز معلولیت نابینایی و درمان آن شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری خاطر نشان کرد: اگر نابینایی کودکان به موقع درمان نشود هزینه هر کودک در سال ۱۱ میلیون تومان خواهد بود و این بار هزینه مشکلاتی را هم برای خانواده ها و هم دولت ایجاد می کند.

/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار