فرماندار ارومیه:

بیش از ۲۸۰ متکدی در ارومیه جمع آوری شد

ارومیه (پانا)- فرماندار ارومیه گفت: تعداد 283 نفر متکدی طی ۸ ماهه نخست امسال در ارومیه جمع آوری شدند.

کد مطلب: ۸۸۰۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲۸۰ متکدی در ارومیه جمع آوری شد

علیرضا ملامحمدی زاده با بیان اینکه 223 نفر از این افراد متکدی را بزرگسالان تشکیل می دهند افزود: 12 نفر کودک زیر 10 سال و 48 نفر زیر 18 سال در میان متکدیان جمع آوری شده نیز حضور داشتند که تحویل مرکز ساماندهی متکدیان ارومیه شدند.

وی بیان کرد: نه ‌تنها در ارومیه بلکه در تمام شهرهای آذربایجان‌ غربی امروز با پدیده تکدی‌ گری مواجه هستیم و این امر تنها اختصاص به جامعه ما ندارد.

فرماندار ارومیه اضافه کرد: مرکز جمع ‌آوری و نگهداری متکدیان در ارومیه از سال گذشته در یک ساختمان 2 طبقه استیجاری راه‌ اندازی شده و جهت امور اداری، گشت، جمع ‌آوری، انتقال از سطح شهر به مرکز و سایر ادارات و ارگان ‌ها دارای سه دستگاه خودرو نیمه سنگین و سبک است.

ملامحمدی زاده گفت: تامین هزینه ‌های جاری و امکانات، هزینه نگهداری و ساماندهی بیماران خاص، حمل‌ و‌ نقل، عوامل انتظامی، بهداشتی، پزشکی، بیمارستانی، روانشناس و روانکاو و هزینه‌ های امرار معاش متکدیان در حین ترک اعتیاد از جمله مشکلات پیش‌ روی این مرکز است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر متکدیان را کودکان کار و خیابانی تشکیل می دهند، این دسته از متکدیان به مراکز وابسته به سازمان بهزیستی معرفی و ساماندهی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار