در گفت و گو با پانا

سخنگوی کمیسیون قضایی: نماینده سراوان از کوره در رفت و حرف‌هایی زد، این مسئله‌ای عادی است

برگزاری جلسه غیرعلنی برای رسیدگی به کلیپ نماینده سراوان در مجلس اشتباه بود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با تقبیح برگزاری جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به کلیپ جنجالی نماینده سراوان تاکید کرد که از کوره در رفتن نماینده سراوان و اظهارات او، مسئله‌ای عادی است.

کد مطلب: ۸۸۰۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون قضایی: نماینده سراوان از کوره در رفت و حرف‌هایی زد، این مسئله‌ای عادی است

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مسائل ایجاد شده درباره کلیپ جنجالی عبدالباسط درازهی، نماینده مردم سراوان و واکنش مجلس به این موضوع اظهار کرد: «به طور کلی ما رفتاری که همکارمان داشته‌اند را نمی‌پسندیم. مجلس عصاره فضائل ملت است و نمایندگان باید در همه لحظات به اصول اسلامی پایبند باشند.»

او ادامه داد: «من به عنوان عضو کمیسیون حقوقی از طرف مجلس شورای اسلامی از تمام کسانی که به آن‌ها توهین شده است، عذرخواهی می‌کنم. وقتی امیرالمومنین کسی که او را لعن کرده است را آرد و نان در خانه‌اش می‌گذارد، وقتی ملک اشتر برای کسی که به او توهین کرده، نماز می‌خواند و طلب استغفار می‌کند نباید نماینده مجلس شورای اسلامی چنین رفتاری انجام دهد. نماینده باید رهرو راه این بزرگان باشد.»

این نماینده نزدیک به اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره دو جلسه غیرعلنی مجلس برای رسیدگی به این موضوع نیز گفت: «اشتباه دیگری که در این زمینه رخ داد، این بود که مجلس شورای اسلامی درباره موضوع نماینده مردم سراوان جلسه غیرعلنی تشکیل داد. این موضوع اصلا پسندیده نیست. ما باید جلسه غیرعلنی برای مسائل بسیار مهم‌تری مثل اقتصاد مقاومتی، گرانی‌ها، سلاطین سکه و قیر، کم آبی و کشاورزی بگذاریم نه برای اقدامات یک نماینده.»

او افزود: «ما برگزاری جلسه غیرعلنی برای رسیدگی به موضوع کلیپ نماینده سراوان را تقبیح می‌کنیم. این موضوع اهمیتی نداشته که جلسه غیرعلنی برگزار شود. همکار ما از کوره در رفته و یک حرفی زده که خیلی عادی است بنابراین به نظر من نیازی به این مسائل نبود.»

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که در صورت اثبات مسئله سرقت علمی نماینده مردم سراوان، واکنش مجلس چگونه خواهد بود، اظهار کرد: «ما در رابطه با سرقت علمی و تقلب علمی قانون مجزا داریم و مجازات‌هایی خاص به علاوه دادگاه‌های مشخص برای آن تعیین شده که در صورت اثبات سرقت علمی نماینده سراوان بر اساس آن قانون به این مسئله رسیدگی خواهد شد.»

او همچنین بیان کرد: «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید نوع برخورد مجلس شورای اسلامی با این موضوع را مشخص کند البته اگر برخی موارد وجود داشته باشد که در صلاحیت دادگاه باشد، خارج از مجلس به آن رسیدگی خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار