گردهمایی آموزشی - توجیهی کارشناسان مشاوره آموزش وپرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

معاون پرورشی آذربایجان شرقی: همسویی خانواده ها با هدایت تحصیلی از ایجاد تضاد شخصیتی دانش آموزان جلوگیری می کند

کارشناسان مشاوره آموزش وپرورش آذربایجان شرقی صبح امروز یکم دی ماه 97 در باشگاه فرهنگیان تبریز در گردهمایی آموزشی – توجیهی حضور یافتند.

کد مطلب: ۸۸۰۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی آموزشی - توجیهی کارشناسان مشاوره آموزش وپرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

طاهر علمی گفت: « انسان اگر غریزه ی خود را کنترل نکند تبدیل به حیوانی خطرناک می شود و آزاد بدون انسان نباید تبدیل به ابزاری برای این باشد که همه کاری انجام دهد. »

معاون پرورشی و فرهنگی استان افزود: « انسان موجودی مرکب از عقل، فطرت و غریزه است و بدون استفاده درست از عقل انسان به نابودی می رود. »

وی با تاکید بر اینکه کنترل کننده اصلی غرایز عقل می باشد، افزود: « اگر غرایز طوفانی باشد قابل کنترل نیست و باید علمی باشد که این کنترل را در دست گیرد. »

علمی، تربیت و طبیعت را دیگر ابزار کنترل غرایز عنوان کرد و بر تربیت بعنوان بهترین کنترل کننده تاکید داشت.

مشکل امروز جهان علم نبوده بلکه تربیت است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان یکی از راهکارهای اصلی برای نجات از آسیب های متنوع اجتماعی را، تقویت بعد معنوی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: «مشکل امروز جهان علم نبوده بلکه تربیت است. »

وی هدایت تحصیلی را اصلی ترین وظیفه مشاوران در مدارس دانست و افزود: « همسویی خانواده ها نیز در این جریان بسیار لازم است چرا که عدم تحقق این امر منجر به ایجاد تضاد شخصیتی دانش آموزان می شود. »

علمی با تاکید بر اصل بودن بهداشت روان دانش آموزان، گفت: « تقویت بنیه دینی و تشویق دانش آموزان برای شرکت درمسابقات قرآنی، فرهنگی و دینی مهم است. »

وی در بخش دیگر سخنان خود همیار مشاوران را پل ارتباطی مشاور و دانش اموز عنوان کرد و کمک به اعتماد سازی را از برجستگی های طرح دانست.

معاون مدیر کل ایجاد انگیزه، تولید شادی، مثبت اندیشی را بعنوان کاهنده آسیب های اجتماعی بین دانش اموزان خواستار شد.

هدایت تحصیلی ویترین سند تحول بنیادین است

رئیس اداره مشاوره تحصیلی آموزش و پرورش استان نیز هدف این جلسه را هماهنگی، هم آموزی و وحدت رویه بیشتر بیان کرد و افزود: « تمامی اهداف باید در کف مدارس اجرایی شود. »

جهانبخش غلامی گفت: « هدایت تحصیلی ویترین سند تحول بنیادین است و اجرای این سند لازم و ضروری است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار