با حضور مسئولین برگزار شد;

همایش هدایت تحصیلی مشاوران و مدیران دوره اول متوسطه آذربایجان شرقی

با حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش، همایش هدایت تحصیلی مشاوران و مدیران دوره اول متوسطه استان آذربایجان شرقی صبح امروز در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۴۹۲۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،در این همایش مدیرکل آموزش متوسطه دوره اول کشور با اشاره به تعریف تربیت گفت: تربیت فرآیندی است تعاملی جهت تعالی و تکامل هویت متعادل دانش آموزان در دستیابی به حیات طیبه ای که مورد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

محبی خاطرنشان کرد: معلمان بایستی نقش راهنما و مشاور را پیدا کنند چرا که هدایت تحصیلی با کل فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه در هم تنیده است.

وی نیازهای شغلی کشور، استعداد، علاقه و نیازها و امکانات منطقه را در هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته های تحصیلی موثر عنوان کرد.

مدیرکل آموش فنی و حرفه ای نیز در این همایش اذعان داشت: امروز بحث توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش است.

آذرکیش گفت: یکی از بندهای سند تحول بنیادین افزایش سهم آموزش های مهارتی در نظام آموزشی کشور است که مقام معظم رهبری نیز بر گسترش این موضوع تاکید دارند.

همچنین، ایزدی، رئیس اداره مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم اولیا و مدرسه زمینه هایی فراهم کنند تا دانش آموزان بتوانند از لحاظ درسی خوب هدایت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار