علی دایی: ایران و ژاپن بیشترین شانس برای فینالیست شدن در جام ملت‌ها را دارند

(پانا) – بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا معتقد است ایران و ژاپن توانایی فینالیست شدن در جام ملت‌های آسیا را دارند.

کد مطلب: ۸۷۷۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
علی دایی: ایران و ژاپن بیشترین شانس برای فینالیست شدن در جام ملت‌ها را دارند

به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، علی دایی افسانه فوتبال ایران با سه دوره حضور در جام ملت‌ها و به ثمر رساندن 14 گل در این رقابت‌ها بهترین گلزن آسیا در تاریخ جام ملت‌هاست اما با این افتخارات تیم ملی ایران از سال 1976 نتوانسته قهرمانی در آسیا را جشن بگیرد.

علی دایی معتقد است که ایران توانایی شکستن طلسم قهرمانی در آسیا را دارد. او به سایت AFC گفته است: من فکر می‌کنم ژاپن شانس بالایی برای قهرمانی داشته باشد اما تیم ملی فوتبال ایران در سطح خوبی قرار گرفته و می‌تواند به فینال رسیده و قهرمان شود. ژاپن در جام جهانی نشان داد می‌تواند فوتبال را در سطح بالایی بازی کند، آنها رشد خوبی داشته‌اند اما ایران طی دو الی سه سال گذشته پیشرفت خوبی کرده است، بازیکنان مدت طولانی با هم بوده‌اند و این شناخت می‌تواند به موفقیت آنها کمک کند. اگر ایران و ژاپن در مراحل حذفی با هم برخورد نکنند بیشترین شانس را برای فینالیست شدن خواهند داشت.

وی درباره ستاره‌های جوان تیم ملی فوتبال ایران گفت: من فکر می‌کنم اگر بتوانیم به فینال برسیم یکی از مهره‌هایی که در این راه تاثیرگذار خواهد بود علیرضا جهانبخش است. البته سامان قدوس هم می‌تواند در جام ملت‌ها عملکرد خوبی داشته باشد.

دایی درباره مهدی طارمی و سردار آزمون گفته است: مهدی طارمی هم مهاجمی است که توانایی آقای گلی این رقابت‌ها را دارد اما او در مسیر کسب این جایزه رقیب‌های بزرگی را پیش رو خواهد داشت. سردار آزمون هم بازیکنی عالی است که در سال‌های آینده می‌تواند برای تیم‌های بزرگ اروپایی به میدان برود.

علی دایی که در سه دوره حضور در جام ملت‌ها دو بار به نیمه نهایی رسیده است درباره ناکامی‌اش در رسیدن به فینال گفت: دلایل زیادی دارد که که تا چرا به فینال نرفته‌ایم. برای مثال ما باید سال 1996 در امارات به فینال می‌رفتیم اما در نیمه نهایی مقابل عربستان به پنالتی رضایت دادیم و با از دست دادن یک ضربه نتوانستیم فینالیست شویم. در آن دوره ما بهترین عملکرد را داشتیم اما نتوانستیم به فینال برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار