اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس پاکدشت

پاکدشت(پانا) - مشارکت فعالانه دانش آموزان در طرح سفیران سلامت و آموزش خود مراقبتی توسط رابطین بهداشت درمدارس شهرستان پاکدشت انجام شد.

کد مطلب: ۸۷۵۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس پاکدشت

مهناز جعفری کارشناس مسئول بهداشت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در افتتاحیه طرح سفیران سلامت که در مدرسه حضرت مهدی «عج» برگزار شد، گفت: امسال در خیلی از مدارس کشور به جای بهداشتیاران مدارس از سفیران سلامت استفاده می شود. سفیران سلامت در مدارس دانش آموزانی هستند که توسط مربیان دادرس یا رابطین بهداشت و یا مسئولین ذی ربط آموزش می بینند تا به همسالان خود در مدرسه و نیز به خانواده های خود این آموزش های بهداشتی را انتقال داده و باعث پیشگیری از بیماری ها گردند.

وی گفت: این طرح به طور کلی طرحی ایده آل و عالی می باشد اگر به نحو احسن اجرا گردد و امکانات برای آموزش دهندگان مدارس فراهم شود و نیز کارهای حاشیه ای وغیرضروری اجازه تمرکز به متولیان امر سلامت و مربیان بهداشت دهد می توانیم شاهد ریشه کنی مشکلات بهداشت در مدارس باشیم.

جعفری در پایان افزود: به امید روزی که بهداشت در مدارس صرفا یک پُست نباشد و بصورت ریشه ای مشکلات این رشته و مربیان بهداشت در مدارس حل شود. انجام تلاش وافر برای حفظ سلامت در عرصه روحی و روانی و جسمی بسیار حایز اهمیت بوده و یکی از بسترهای رسیدن به سلامت مستمر خودمراقبتی و ایجاد روحیه نشاط در دانش آموزان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار