بیستمین مانور زلزله با شعار «مدرسه ایمن ـ جامعه تاب آور» در کلیه مدارس تربت حیدریه برگزار شد

تربت حیدریه (پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه از مشارکت 35هزار دانش آموز در مانور زلزله و ایمنی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۴۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بیستمین  مانور زلزله با شعار «مدرسه ایمن ـ جامعه تاب آور»  در کلیه مدارس  تربت حیدریه برگزار شد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در مراسم نمادین این مانور که با حضور اعضای کمیته بحران شهرستان در دبیرستان دخترانه عترت برگزار شد افزود: بیستمین مانور سراسری مقابله با زلزله و ایمنی با هدف کاهش تلفات انسانی در حوادث احتمالی برگزار می شود.

سعید نیرویی مانور زلزله را نقطه آغاز تصمیم گیری های بهتر برشمرد و افزود: باید با آموزش درست و اصولی دانش آموزان بهترین تصمیمات را عملیاتی کرد.

وی در ادامه برگزاری مانور مقابله با زلزله را کسب تجربه عنوان کرد و افزود: باید به دنبال کاهش آسیب ها و تلفات احتمالی زلزله و کسب تجارب برتر باشیم.

نیرویی اظهار کرد: آموزش در خصوص زلزله تجربه ای است مبتنی بریادگیری که می تواند عملکرد دانش آموزان را سامان دهد.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه آموزش در خصوص زلزله را یکی از روش های مداخله در مخاطرات زلزله عنوان کردو افزود: در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها و ممارست هاست که برای ارزیابی برنامه های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه باحوادث احتمالی به کار می رود .

نیرویی تاکید کرد: در مانور زلزله دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امرباعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را بیاموزند و این یافته های تجربه شده را نیز در طول زندگی و در هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند و بتوانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را به راحتی باز نمایند .

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه فرهنگ سازی صحیح را یکی از الزامات در مانور زلزله برشمرد و گفت: ایمن سازی مراکز و فضاهای آموزشی می تواند مهمترین عامل در کاهش خطرات زلزله باشد .

نیرویی در پایان سخنان خود مدیریت بحران را یک عامل تعیین کننده در مواجهه با خطرات برشمرد و گفت: باید به دانش آموزان یاد داد که هنگام بروز خطر با خونسردی بهترین و مناسب ترین عکس العمل را برای محافظت از خود و دیگران داشته باشند مانور سراسری مقابله با زلزله و ایمنی در 272 آموزشگاه تربت حیدریه برگزار شد.

به گفته نیرویی این مانوربه منظور ارتقای آمادگی دانش آموزان و ترویج فرهنگ ایمنی در برابر زلزله، مانور مقابله با زلزله و ایمنی در مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در 272 آموزشگاه شهرستان تربت حیدریه با مشارکت 35هزار دانش آموز برگزار شد.

در حاشیه این مانور رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه به خبرنگار پانا گفت: این مانور باهمکاری این جمعیت،آتش نشانی،اورژانس،نیروی انتظامی، ارتش ، اداره گاز ، اداره برق ، سازمان بهزیستی ، اورژانس 115 و آموزش و پرورش تربت حیدریه برگزار شد.

رضا مومن زاده افزود: مربیان جمعیت هلال احمر تربت حیدریه در هفته های گذشته با حضور در مدارس سطح شهر دانش آموزان را با شیوه های پناه گیری در زمان زلزله و همچنین مباحث کمک های اولیه آشنا نمودند.

مومن زاده تصریح کرد: شیوه خروج اضطراری،برپایی چادر، اطفای حریق نمایشی،انتقال مصدومان فرضی،انجام کمک های اولیه،اطفای حریق نمایشی از مهمترین اقدامهایی بود که در جریان مانور امروز در مدارس اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار