برگزاری مانور زلزله در مدارس نوخندان

نوخندان -مانور زلزله چهارشنبه 7 آذردر مدارس نوخندان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله در مدارس نوخندان

طدر این مانور که به صورت نمادین و با شرکت نیروهای امدادی و دانش آموزان در دبیرستان شبانه روزی سمانه برگزار شد، دانش آموزان با روش های امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله آشنا شدند.
این مانور با همکاری ادارات گاز، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و اداره آموزش و پرورش نوخندان برگزارشد.
علیرضا سودمند، مسئول آموزش هلال احمر درگز گفت: بطور کلی مانور مجموعه ای است از راهکارهای مناسب که قبل از وقوع زلزله به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی با تعمیم به کل جامعه طراحی شده است.
در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها و ممارست هاست که برای ارزیابی برنامه های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا علی الخصوص زلزله در تمامی مکانها از جمله در مدارس به کار می رود. آموزه ها و آموخته هایی که در مانور ها در مدارس ارائه و تمرین می شوند، می توانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را باز کند و دانش آموزان با اتکا به این آموزش ها و آموخته ها با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه بروند و همین آرامش نسبی روانی می تواند تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله بکاهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار