معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش:
تمام ارکان مدرسه باید مسئولیت تربیت دانش آموزان را بر عهده بگیرند
شیراز(پانا) - معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: علت اصلی گردهمایی و هم اندیشی معاونان پرورشی این است که مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش را دنبال کنیم و سهم معاونت پرورشی را از این سند روشن کنیم.
علی رضا کاظمی در گردهمایی سالانه معاونان پرورشی ادارات کل کشور در گفتوگو با خبرنگار پانا گفت: در این همایش که با عنوان "معاونت پرورشی در سند تحول بنبادین از نظر تا عمل "برگزار میشود به بازخوانی وظایف حوزه پرورشی و همچنین به برنامه هایی که از سوی سند تحول بنیادین به بخش پرورشی محول شده خواهیم پرداخت و هدف رسیدن به درک متقابل، وحدت رویه و مرور برنامه های حوزه پرورشی است.
وی با تاکید بر اینکه ساعت پرورشی الزاما ما را به اهداف پرورشی نمی رساند گفت: زمانی در حوزه پرورشی موفق خواهیم بود که تمام عوامل اجرایی مدرسه در رویکرد متفاوت تعلیم و آموزش را بر محور تربیت قرار دهند.
وی گفت: اهداف حوزه پرورشی تنها از سوی مربی پرورشی قابل دستیابی نخواهد بود و باید تمام ارکان مدرسه مسئولیت تربیت دانش آموز را در ابعاد مختلف با تمام امکانات بر عهده بگیرند.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبردهای تربیتی را میشود از منظر قرآن دنبال کرد اضافه کرد: در قران رویکردهای تربیتی بر دومبنای تبشیری و تنذیری است و در سوره مومنون یکی از بهترین الگوهای تربیتی برای انسانها بیان شده است.
علی رضا کاظمی با بیان کلیات این الگو در سوره مومنون افزود: رویکرد این سوره تبشیری است و امید دهنده و با ترسیم چشم انداز روشن شاخص ها و نکات دستیابی به چشم انداز را روشن می کند.
این مقام مسئول با بیان این که جاده ی رستگاری و پله سعادت انسان مراحلی دارد، اولین آن را اسلام و بعد از اسلام را، ایمان دانست که این طیفی است از صفر تا صد و بعد از ایمان مرحله احسان است.
وی تاکید کرد: امروز مهمترین سیاست آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و اولویت نخست ما در این گردهمایی باید رسیدن به یک درک مشترک از گفتمان تا عمل باشد، همچنین مهمترین رویکرد حاکم بر سند تحول بنیادین، رویکردهای تربیتی و پرورشی است و ما اگر چشم انداز را نکاه میکنیم متوجه چرخش سراسری این رویکرد به تربیتی هستیم.
وی اضافه کرد: باید آموزش و پرورش را از آموزشی بودن صرفا، به یک نهاد، پرورشی، اجتماعی و مهارتی تبدیل کنیم و تدوین برنامه های زیر نظام سند تحول بنیادین و برنامه ریزی برای اجرای آن تنها راه دستیابی و تحقق سند است.
وی در پایان از میزبانی فارس در کمیت و کیفیت این گردهمایی تقدیر کرد و گفت: فارس سنگ تمام گذاشته است و از زحمات خالصانه و صمیمانه کارکنان معاونت پرورشی آموزش و پرورش فارس تقدیر کرد.
ارسال دیدگاه