شیراز، میزبان گردهمایی معاونین پرورشی کل کشور

شیراز (پانا) – معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری گردهمایی معاونین پرورشی ادارات کل کشور در شیراز خبر داد و افزود: شیراز در روزهای 6 تا 9 آذرماه میزبان مشاوران و معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و معاونین پرورشی ادارات کل کشور است.

کد مطلب: ۸۷۳۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شیراز، میزبان گردهمایی معاونین پرورشی کل کشور

محمد نظری در گفت و گو با پانا ادامه داد: این گردهمایی که به صورت سالانه به منظور برنامه ریزی و تبیین اهداف فعالیت های پرورشی و فرهنگی در دو روز در شیراز برگزار می شود امسال با رویکر و شعار معاونت پرورشی و فرهنگی "از نظر تا عمل" کار خود را شروع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به همین منظور کارگاه تخصصی سند تحول بنیادین با حضور مشاور وزیر در اجرایی کردن این سند برگزار می شود.

وی گردهمایی معاونین پرورشی در شیراز را فرصت خوبی برای معرفی داشته ها و ظرفیتهای فارس دانست و افزود: آموزش و پرورش فارس در حوزه فرهنگی و پرورشی طرحهاو خلاقیت های خاصی داشته و این طرحها قابل کپی برداری برای سایر استانها نیز است و نیاز به معرفی بیشتر دارد.

او ادامه داد: تاکنون از ظرفیت های فارس به طور کامل استفاده نشده و به طور مثال ، فارس بالغ بر یک هزار تخت خوابگاهی در مجتمع فرهنگی اردویی شهید آیت الله دستغیب و خوابگاههای دانش آموزی دارد، اما این ظرفیتها متاسفانه به خوبی معرفی نشده و به همین دلیل از آن به نحو احسنت استفاده نمی شود.

وی افزود: سالانه میلیونها دانش آموز مقاصد مختلف گردشگری دارند ولی علی رغم این همه آثار مذهبی تاریخی و ملی در فارس مورد استفاده دانش آموزان سایر استانها قرار نمیگیرد؛ امروز خطوط ریلی در شیراز فعال است و این فرصت خوبی است تا دانش آموزان را از نقاط مختلف کشور به این شهر بیاورند و شهر شیراز مهد تمدن ایران زمین را به آنان معرفی کنند.

او اظهار داشت: به همین دلیل ما از برگزاری این گردهمایی در شیراز استقبال کردیم و این فرصت مغتنمی است که بتوانیم داشته های فارس را به نمایش بگذاریم .

یکی از مهمترین اهداف این گردهمایی سند تحول بنیادین است متاسفانه این سند علی رغم اینکه تئوری پردازی های آن انجام شده ولی در عمل عملیاتی نشده در این سند حتی نام آموزش و پرورش هم به "تربیت رسمی عمومی" باید تغییر کند و عنوان "معلم" به "مربی" تغییر میکند در واقع یعنی رویکرد تربیتی است علتش هم این است که از ۶ ساحت ۵ ساحت آن تربیتی است.

وی افزود: ولی متاسفانه به دلیل غول کنکور که در کشور وجود دارد تمام توجه اولیا و معلمان و خانواده ها به سمت تنها یک ساحت علمی فناوران این سند متمرکز شده و امروز نتیجه آن این است که ما نمیتوانیم دانش آموزانی در طراز ایران اسلامی را تربیت کنیم و نهایت این میشه که خروجی دانش آموزان کمترین مهارتها و شکوفایی استعدادها را داریم.

وی تصریح کرد: بخش هایی از عملیاتی کردن سند آماده شده و قرار است در این جلسه تشریح شود و استان ها بتوانند این بخش را که به طور آمایشی باید اجرا شود، در استان خود اجرا کنند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس، از پذیرش و استقبال از میهمانان در روز سه شنبه 6 آذرماه خبر داد و افزود: گردهمایی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 7و8 آذرماه در شیراز برگزار می شود.

نظری تصریح کرد: به منظور آشنایی سایر استانها از ظرفیت های پرورشی شیراز و فارس، بازدید از خوابگاه دانش آموزی نرجس، مجتمع فرهنگی، اردویی شهید آیت الله دستغیب و کتابخانه دانش آموز نیز در این برنامه گنجانده شده است.

وی افزود: کتابخانه دانش آموز با مساحت 4 هزار متر مربع در سه و نیم طبقه شامل چندین بخش مختلف در سال 1380 مورد بهره برداری قرار گرفت تا کنون 138 هزار جلد کتاب در موضوعات گوناگون در مجموعه ی خود جمع آوری کرده است و مدیریت این مجموعه بر عهده سازمان دانش آموزی فارس است.

در این کتابخانه بخشی با 2 هزار جلد کتاب برای کودکان در نظر گرفته شده که کودکان می توانند خودشان کتاب دلخواهشان را انتخاب کنند. همچنین در سالنی منحصر به فرد 250 نشریه در موضوعات مختلف گردآوری شده است.

وی ادامه داد : مجموعه ی کتابخانه دانش آموز ، فضایی فراتر از یک کتابخانه است و افرادی که به دنبال محیطی آرام برای مطالعه هستند می توانند از سالن های مجهز مطالعه ی این مجموعه و برای استراحت از کافی شاپ و کافی نت موجود در مجموعه استفاده کنند.

نظری در خصوص مجتمع فرهنگی اردویی شهید ایت الله دستغیب نیز گفت: این مجتمع در دوازده کیلومتری شمال شهر شیراز با مساحتی بالغ بر 50 هکتار واقع شده است و دارای امکانات فراوان از جمله ظرفیت 350 نفره خوابگاهی و 6 سوئیت با ظرفیت 40 نفر و کمپ های مجهز با ظرفیت 1000 نفر برای خدمت رسانی به دانش آموزان سراسر کشور مهیا شده است، این مجتمع دارای امکانات رفاهی و تفریحی شامل استخر روباز، باغ پرندگان، مانژ سوارکاری، پیست دوچرخه سواری و ایستگاه دوچرخه و کالسکه سواری است.

زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، و زیارت حرم مطهر سید علاء الدین حسین (ع) و بازدید از تخت جمشید و شرکت در برنامه نور و صدا و همچنین بازدید از مجتمع سینمایی خلیج فارس از برنامه های جنبی این گردهمایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار