سرپرست کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد:

افزایش 32 درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی

بجنورد(پانا)-مردم خیر خراسان شمالی طی هفت‌ماهه نخست امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که 65 درصد این رقم برای محرومان هزینه شده است.

کد مطلب: ۸۷۳۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 32 درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی

علی وحدانی، سرپرست کمیته امداد استان خراسان شمالی، افزایش پرداخت زکات در جامعه را یکی از عوامل کاهش و ریشه‌کن شدن فقر دانست، گفت: مردم خیر این استان طی هفت‌ماهه نخست امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند.

وحدانی زکات را به‌عنوان یک منبع اقتصادی مهم در رشد و توسعه کشور و کاهش فاصله طبقاتی برشمرد و افزود: میزان زکات پرداختی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش داشته است.

سرپرست کمیته امداد استان گفت: کمیته امداد خراسان شمالی در تلاش است بخش قابل‌توجهی از زکات جمع‌آوری‌شده از کشاورزان و دامداران استان را صرف معیشت، مسکن، درمان و ازدواج محرومان و بخشی نیز صرف زدودن فقر در منطقه کند.

وحدانی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد این استان در بخش زکات اولویت دادن به رفع نیاز محرومان است، عنوان کرد: بر این اساس بیش از شش میلیارد و 100 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در سال 97 برای محرومان و مابقی نیز برای ساخت طرح‌های عام‌المنفعه، راه روستایی، ساخت و تکمیل و مرمت مسجد و غیره هزینه شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده 65 درصد صرف نیاز محرومان و 35 درصد نیز صرف ساخت پروژه‌های عمرانی شده است.

وحدانی یادآور شد: میزان زکات جمع‌آوری‌شده از کشاورزان و دامداران خراسان شمالی در سال 96، هشت میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار