نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کمیته امداد متولی جمع آوری زکات فطره در خراسان شمالی معرفی شد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارداشت: زکات می‌تواند خلأهای زیادی را در جامعه دینی برطرف کرده و نیازمندی‌های مهم اقتصادی اقشار محروم جامعه را پاسخ دهد.

کد مطلب: ۶۳۴۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ،نماینده ولی فقیه در حاشیه نشست شورای زکات استان گفت: زکات می‌تواند خلأهای زیادی را در جامعه دینی برطرف کرده و نیازمندی‌های مهم اقتصادی اقشار محروم جامعه را پاسخ دهد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی کمیته امداد را متولی جمع آوری زکات فطره در استان عنوان کرد وافزود: چند سالی است که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شورای زکات کشور تشکیل شده و در رأس این شورا فقیه و مجتهدی قرار گرفته تا در زمینه جمع‌آوری و مصرف زکات نظارت کند.

وی مشکل عمده در بحث جمع آوری زکات و فطره را به ساماندهی موسسات خیریه ها معطوف کرد وگفت: صندوق های موسسات خیریه در روز عید فطر باید براساس نظم معینی و با حساب و کتاب ساماندهی شوند .

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود تا فطریه به سرعت به دست نیازمندان برسد، افزود: میزان فطره سال جاری پس از بررسی قیمت گندم در بازار تعیین شده و متعاقبا به عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود.

و ی با بیان اینکه هم جایگاه و هم مصارف زکات در قرآن مشخص شده و آیات گوناگون و هشدارهای مختلفی هم در مورد زکات آمده است، خاطرنشان کرد: باید به موضوع زکات به‌عنوان تکلیف دینی و عبادی نگاه کنیم نه اینکه زکات صرفاً جمع کردن مال و مصرف کردن آن باشد.

در خراسان شمالی زکات فطره از سوی سه مرکز کمیته امداد، بهزیستی و دفتر امام جمعه در بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار