معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

ورود مجمع خیرین مدرسه ساز برای توسعه دار القرآن ها کشور

کاظمی: تمام فعالیت‌هایی که خیران انجام می‌دهند پرورشی است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با توجه به تفاهم‌نامه همکاری این معاونت با مجمع خیرین کشور، مشارکت خیران در ساخت و توسعه دارالقرآن‌های کشور را از جمله زمینه‌های جدید فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود مجمع خیرین مدرسه ساز برای توسعه دار القرآن ها کشور

علیرضا کاظمی در حاشیه همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: تمام فعالیت‌هایی که خیران انجام می‌دهند پرورشی است. خیران با ساخت مدارس و مراکز فرهنگی کار تربیتی انجام میدهد. نوع فضا و معماری که در ساخت فضای مدارس به کار می‌رود، به فعالیت‌های پرورشی و رویکردهای تربیتی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، خیران سهم عمده‌ای از ظرفیت‌های پرورشی را هم بر دوش می‌کشند؛ ساخت نمازخانه‌ها، دارالقرآن‌ها، کانون‌های پرورشی و همین طور اردوگاه‌ها از این جمله است. اخیرا هم تفاهم‌نامه‌ای را معاونت پرورشی با مجمع خیرین کشور مبنی بر مشارکت خیران در ساخت و توسعه دارالقرآن‌های کشور امضا شده است.

کاظمی ادامه داد: اوقاف نیز در بخش‌های مختلفی با آموزش و پرورش همکاری دارد هم در ساخت فضاهای فرهنگی و هم در وقف بسیاری از مکان‌ها برای آموزش و پرورش از جمله وقف مشارکتی که ما در خراسان رضوی راه انداختیم. علاوه بر این، اوقاف به برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش کمک شایانی می‌کند.

وی گفت: طرح مدرسه‌یاران در آموزش و پرورش خراسان رضوی راه اندازی شد و تا کنون در حال فعالیت است نیز از دیگر فعالیت‌های خیران است. این طرح برای رفع مشکلات جزئی مدارس مانند سرانه مدارس، بهبود وضع ساختمان مدارس اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار