دانش آموز کاشانی صاحب جایزه دومین جشنواره کتابخوانی دانش آموزان شد

کاشان ( پانا) - کارشناس مسوول فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: یکی از دانش آموزان این شهرستان به عنوان برگزیده دومین جشنواره ملی کتابخوانی دانایی و توانایی دانش آموزان معرفی و تقدیر شد.

کد مطلب: ۸۷۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز کاشانی صاحب جایزه دومین جشنواره کتابخوانی دانش آموزان شد

سید محسن سکوت نوش آبادی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: این جشنواره با شعار حال خوش خواندن با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز پایه‌های هشتم و نهم سراسر کشور در در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد که زهرا علیخانی از شهرستان کاشان در جمع شرکت کنندگان بود.

وی افزود: در مسابقه کتابخوانی سال گذشته یک‌ هزار و 31 نفر از دانش‌آموزان شهرستان کاشان با مطالعه یک کتاب در مسابقه شرکت کردند، که 300 نفر از آنها با مطالعه دو کتاب در مرحله منطقه باهم به رقابت پرداختند .

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات شش نفر از دانش آموزان کاشان به مرحله مسابقه دانش آموزان استان اصفهان راه یافتند که حفیظ اله آخوندی رتبه دوم گروه ابتدایی، زهرا علیخانی رتبه دوم گروه متوسطه اول و وجیهه مسگری فرد رتبه اول متوسطه دوم را به دست آوردند.

وی گفت: در مرحله ملی این جشنواره، دانش‌آموزان چهار عنوان کتاب را انتخاب و با حضور داوران در رقابت‌های کتاب پژوهی شرکت کردند که تسلط بر موضوع، نظم منطقی ارائه مطلب، رویکردهای فکری کتاب و توانایی در پاسخ به پرسش داوران از جمله ملاکهای قضاوت شرکت کنندگان بود.

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، کتابخوانی در خانه شروع شده و با تخصیص بودجه برای تجهیز کتابخانه مدارس، این فرهنگ از دوران کودکی در مدرسه نهادینه شود .

سکوت تاکید کرد : خواندن کتاب، تاثیر زیادی یادگیری درس‌ها و پرورش تفکر نقاد دارد و لازم است دانش‌آموزان کتاب شعر و داستان را مطالعه کنند و این قبیل جشنواره ها فرصتی است که بچه‌ها با ساختار و مضمون کتاب آشنا شوند.

به گزارش پانا، مسابقه کتابخوانی، از مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری است که آذر ماه هر سال آغاز شده و در چهار مرحله مدرسه، شهرستان، استان و کشوری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار