معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد

حضور 8 دانش‌آموز زنجانی در مرحله کشوری جشنواره دانایی و توانایی

زنجان(پانا)- محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 8 دانش‌آموز از استان زنجان در مرحله کشوری جشنواره دانایی و توانایی حضور دارند.

کد مطلب: ۸۷۲۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور 8 دانش‌آموز زنجانی در مرحله کشوری جشنواره دانایی و توانایی

محمود عباسی امروز درگفتگویی اظهار کرد: جشنواره دانایی و توانایی به ابتکار اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و با هدف ارتقای میزان مطالعه در بین دانش‌آموزان و در راستای نهضت مطالعه مفید اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت مرحله‌ای و به صورت رقابتی آغاز می‌شود، تصریح کرد: مهم‌ترین و بخش اعظم این جشنواره مرحله آموزشگاهی مسابقات است که در این مرحله پیگیری‌های معاونان و مربیان پرورشی در کنار مدیران مدارس حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان منتخب پس از حضور در مرحله آموزشگاهی که کتاب‌های هر مرحله توسط وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است، به مرحله منطقه‌ای معرفی می‌شوند، گفت: این مرحله به صورت متمرکز در سطح نواحی و مناطق با حضور دانش‌آموزان منتخب با انتخاب دو عنوان کتاب متفاوت از مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه طی سال‌جاری بیش از ۷۰۰ نفر در مرحله آموزشگاهی حضور داشتند، افزود: مرحله استانی نیز با حضور 100 نفر از دانش‌آموزان با مطالعه دو عنوان کتاب جدید در این مرحله حضور یافتند که در این مرحله صرفا دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه حضور دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در طول اجرای سه مرحله، دانش‌آموزان ۶ عنوان کتاب را مطالعه می‌کنند، خاطر نشان کرد: برای حضور در جشنواره کشوری چهار عنوان کتاب به اختیار خود دانش‌آموزان مطالعه می‌شود.

وی اضافه کرد: در کل تعداد دو عنوان کتاب برای حضور در جشنواره توسط دانش‌آموزان به صورت بروشور به جشنواره کشوری معرفی می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه تعداد سهمیه استان‌ها برای حضور در جشنواره کشوری چهار نفر از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و چهار نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به تفکیک جنسیت است، عنوان کرد: هم اکنون دانش‌آموزان زنجانی به همراه مربیان و سرپرستان، کارشناسان حوزه فرهنگی هنری در این جشنواره که در شهر تهران در حال برگزاری است‌، حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار