مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

آذربایجان غربی برای رسیدن به متوسط سرانه فضا در کشور نیازمند 4500 کلاس درس است

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در شورای اداری شاهین‌دژ که با حضور نماینده رئییس جمهور برگزار شد گفت: آذربایجان غربی جزو چهار استان لازم التوجه در شاخص‌های فضا، نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی است.

کد مطلب: ۸۷۱۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان غربی برای رسیدن به متوسط سرانه فضا در کشور نیازمند 4500 کلاس درس است

ابراهیم محمدی امروز دوشنبه 28 آبان در شورای اداری شاهیندژ که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد؛ افزود: در مورد فضاها این استان 340 پروژه نیمه تمام در فضای آموزشی دارد که نیازمند توجه ویژه است و در مصوباتی که امروز به احتمال زیاد اتفاق می افتد در زمینه فضاهای آموزشی تصمیماتی اخذ می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: پنج هزار مدرسه با 17 هزار کلاس فیزیکی و بیش از 24 هزار کلاس دایر هم اکنون پذیرای 594 هزار دانش آموز استان است و 2 نوبته بودن بر دوش برخی از مدارس سنگینی می کند.

محمدی گفت: بیش از 400 مدرسه کانکسی، 118 مدرسه خشت و گلی و 120 مدرسه استیجاری در استان نیز بیانگر نیاز مبرم آذربایجان غربی به مدرسه و فضای آموزشی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان فضای استاندارد آموزشی برای هر دانش آموز پنج متر و 18 سانتی مترمربع است، اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در استان از سه متر و 39 صدم سانتی مترمربع به چهار متر و پنج صدم سانتی مترمربع رسیده و با اتمام سایر پروژه های نیمه تمام این سرانه افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: هر چند شاهیندژ و تکاب دارای کلاسهای کانکسی هشتند اما از نظر شاخص فضا در مقایسه با کشور مطلوب هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار