مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد؛

درس هنر؛ بهترین مسیر برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در چهارمین گردهمایی کشوری سرگروه های درس فرهنگ و هنر کشور در س هنر را بهترین مسیر برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی دانست

کد مطلب: ۸۷۱۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
درس هنر؛  بهترین مسیر برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی

خراسان رضوی قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: حوزه فرهنگ و هنر هویت بخش و هویت ساز است و امروز یکی از راه هایی که می توانیم بوسیله آن هویت ایرانی- اسلامی را در جامعه بویژه در بین دانش آموزان ترویج دهیم بحث فرهنگ و هنر است.

وی در ادامه افزود: هنر توان و مهارت خلق زیبایی است و هنرمند این مهارت را دارد که زیبایی را خلق کند، استفاده از توانایی و تخیل در آثار هنری حرف اول را می زند و در حوزه کار هنری حتما باید فرد از یک قوه تخیل برخوردار باشد و اگر این خیال پردازی وجود داشته باشد خلاقیت شکوفا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: عوامل مشترک همه هنرهای مختلف که در درس فرهنگ و هنر دانش آموزان باید با آن آشنا شوند شامل قوه تخیل و خیال پردازی است که منجر به خلاقیت می شود عامل بعدی احساسات و عواطف است که باید شکوفا شود و سومین عامل مشترک چند معنایی بودن یک اثر هنری است یعنی هرکسی به اندازه ظرفیت و دانش خودش از آن اثر هنری برداشت خاصی را دارد.

خدابنده ادامه داد: آثار هنری به عنوان یک گزینه برای معرفی ملت ها محسوب می شود، کشور ما نیز دارای یک فرهنگ و تمدن غنی است و ما باید بتوانیم جایگاه کشور خود را در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری ارتقا دهیم.

وی با بیان این که مجموعه آثار هنری ساخت دست انسان باید در جهت اثرگزاری بر عواطف و احساسات و یا باعث انتقال یک مفهوم و معنا باشد اظهار داشت:هنر کمال گرایی و در عین حال معنویت است، هم عاطفه است و هم کیاست و دانش و قطعا اگر هنری همه این خصوصیات را داشته باشد باید آن را ارج بنهیم.

مسگرزاده سرپرست دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه خاطر نشان ساخت: یکی از ساحت های مهم سند تحول بنیادین، ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری است که ناظر به رشد قوه خیال و پرورش عواطف، احساسات و ذوق زیبایی شناختی متربیان است که جایگاه بسیار بلندی دارد و می تواند بر روی سایر ساحت ها نیز اثرگزار باشد.

وی ادامه داد: اگر ما توانستیم سنجش را عملکردی کنیم اینگونه سنجش موجب می شود دانش آموز محصولی را خلق کند که می تواند مورد مشاهده دقیق و ارزشیابی قرار گیرد که دانش آموز در چنین شرایطی فعالانه درگیر تولید اثر و انجام فعالیت است که این خود موجب ارتقای یادگیری او خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار