با هدف معرفی جاذبه های گردشگری زیرکوه صورت گرفت:

برگزاری همایش کشوری سرگروههای درس هنر در روستای افین زیرکوه

زیرکوه (پانا) ـ همایش کشوری سرگروههای درس هنر با حضور سرگروه های این درس از 32 استان کشور،در روستای افین زیرکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۱۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش کشوری سرگروههای درس هنر در روستای افین زیرکوه

صبح امروز همایش کشوری سرگروههای درس هنر با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیر و معاونین اداره آموزش و پرورش زیرکوه و سرگروه های این درس از 32 استان کشور،در روستای افین زیرکوه برگزار شد.

خانم فاطمی کارشناس مسئول گروههای آموزشی متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در این همایش ، از برگزار کنندگان این برنامه تشکر کرد و گفت:شرایط بومی و محلی و امکانات طبیعی و تاریخی این روستا بسیار زیبا بود و برنامه های محلی که در این برنامه اجرا شد، واقعا باعث شد تا شرایط بسیار خوبی برای همه ایجاد شود.

وی ادامه داد: به همه توصیه می کنم حتما از امکانات تاریخی و طبیعی این منطقه استفاده کنند و امیدوارم سرگروههایی که در این همایش حضور دارند، سفیرانی باشند برای معرفی این منطقه زیبا و تاریخی.

فاطمی بیان داشت: استان خراسان جنوبی مجموعه ای از ذخایر غنی و آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی است و از مسئولان خواهش می کنم برای بازسازی این سنت ها و آثار اقدام کنند تا خدای ناکرده این آثار از بین نرود.

کارشناس مسئول گروههای آموزشی متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آثار طبیعی استان خراسان جنوبی ، گفت:جاذبه های گردشگری طبیعی در این استان به حدی است که برای بازدید،حداقل نیاز به یک سفر ده روزه دارد.

وی با بیان اینکه ،جاذبه های این استان به خوبی در سطح کشور معرفی نشده است،گفت:با شناختی که من از استان خراسان جنوبی دارم، به جرات می توان گفت جاذبه های این استان در سطح کشور محجور مانده و از مسئولان تقاضا دارم برای معرفی این منطقه و این استان برنامه ویژه ای داشته باشند.

در ادامه برگزاری همایش کشوری سرگروههای درس هنر در روستای افین زیرکوه، رضا یکه خانی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، اظهارداشت:همه ساله گردهمایی سرگروههای درس فرهنگ و هنر سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار می شود و امسال نیز سومین گردهمایی سرگروههای این درس، به میزبانی استان خراسان جنوبی و روستای هدف گردشگری افین با حضور سرگروههای درس فرهنگ و هنر از 32 استان کشور، برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دبیرخانه درس فرهنگ و هنر در استان خراسان جنوبی قراردارد،خاطرنشان کرد:یکی از اهداف مهم این همایش، تبیین برنامه های دبیرخانه و حضور همکاران در کارگاههای آموزشی است.

یکه خانی، بیان داشت:فرهنگ ،مجموعه ای از آداب، نگرش ها و ارزشهای یک جامعه است که باید در حفظ این ارزشها کوشا بود و خود هنر نیز زیر مجموعه ای از فرهنگ است و در تبیین فرهنگ ها باید هنر روح داشته باشد و هنر بدون روح مثل جسمی است که روح ندارد.

وی با اشاره به میزبانی روستای افین، برای این همایش، گفت:روستای افین شهرستان زیرکوه دارای جاذبه های زیبای طبیعی و تاریخی است و حضور سرگروههای درس هنر از استانهای متفاوت کشور در این روستا، می تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان خراسان جنوبی و خصوصا روستای افین باشد.

یکه خانی ادامه داد: هدف اصلی ما از حضور این افراد در شهرستان زیرکوه، شناساندن شهرستان زیرکوه به عنوان یک منطقه خشک و دارای قابلیت های گردشگری بود و این حرکت ، حرکت بسیار خوبی در این زمینه است و می تواند زمینه ساز جذب توریست های بیشتری در این منطقه شود.

وی تصریح کرد:در این گردهمایی یک روزه ، برنامه های آموزشی در قالب کارگاه و بازدید میدانی از آثار تاریخی و طبیعی این روستا پیش بینی شده است.

شایان ذکر است،بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی این روستا،اجرای برنامه های موسیقی و رقص محلی،شرکت در کارگاههای آموزشی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ، از برنامه های اجرا شده در این همایش یک روزه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار