دیدار رئیس و کتابداران اداره کتابخانه های عمومی اسلامشهر با فرماندار

اسلامشهر (پانا) - در راستای گرامیداشت هفته کتاب و روز کتابدار، رئیس، مسئولان کتابخانه های عمومی و کتابداران اداره کتابخانه های عمومی اسلامشهر با فرماندار شهرستان دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۷۰۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رئیس و کتابداران اداره کتابخانه های عمومی اسلامشهر با فرماندار

در این دیدارمسعود مرسلپور در سخنانی ضمن تبریک آغاز هفته کتاب و روز کتابدار اظهار داشت: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یکی از مجموعه های فعال و پویای شهرستان است و علیرغم محدودیت ها اقدامات موثری را در حوزه رشد و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اسلامشهر داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه بشری همزاد کتاب و کتاب همزاد جامعه بشری است، افزود: در هر دوره ای که بشر می زیسته فرهنگ مختص به خود را داشته و تبلور این فرهنگ نیز در کتاب ظهور و بروز می یافت.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جای کتاب را نخواهد گرفت، تصریح کرد: این روزها بدلیل دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی گرایش به سمت کتاب و کتابخوانی تا حدودی کمرنگ شده و باید برای ارتقاء فرهنگ مطالعه کتاب در سطح جامعه از ایده های جدید و نظرات صاحب نظران این عرصه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی فرصت است و اگر برای آن برنامه ریزی نداشته باشیم به تهدید تبدیل می شود ادامه داد: باید با راه اندازی کانالهای مختلف و ارائه کتب گویا از فضای مجازی نیز جهت تشویق مردم به مطالعه کتاب استفاده کنیم.

مرسلپور همچنین با بیان اینکه در کلیه ادارات شهرستان و مراکز عمومی از جمله پارکها باید ایستگاه کتابخوانی دایر شود، گفت: باید فرهنگ مطالعه کتاب در منازل، محیط کار و فضاهای عمومی را بیش از گذشته ترویج کنیم.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه اهمیت کتاب در نظام اسلامی برگرفته از قرآن کریم است، افزود: خواندن کتاب باعث آرامش هرچه بیشتر روح و روان فرد می شود.

شایان ذکر است ، در ادامه این جلسه جعفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به تشریح برنامه های این اداره در هفته کتاب پرداخت.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار