جلسه مدیرآموزگاران مدارس روستایی سطح شهرستان دیواندره برگزار شد
دیواندره(پانا)-با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاونین پشتیبانی، آموزشی، پرورشی و کارشناسان آموزش ابتدایی، ارزیابی عملکرد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی جلسه مدیرآموزگاران مدارس روستایی سطح شهرستان دیواندره برگزار شد.
با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاونین پشتیبانی، آموزشی، پرورشی و کارشناسان آموزش ابتدایی، ارزیابی عملکرد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی جلسه مدیرآموزگاران مدارس روستایی سطح این شهرستان برگزار شد.
عبدی مدیر آموزش و پرورش دیواندره در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات یکساله همه مدیرآموزگاران درسال تحصیلی در راستای تحقق اهداف اسناد فرادستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص محورهای جلسه اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی زمان اجرای یک برنامه منسجم سالانه شروع می گردد؛ لذا اولویت اول ما در این فصل اجرای یک برنامه دقیق برای فراهم نمودن زمینه آرامش خاطر کلیه ارکان اصلی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی است.
مدیر آموزش و پرورش دیواندره در ادامه سخنانش با اشاره به رسالت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش یک دستگاه ملی است؛ که باید با حمایت و پشتیبانی کلیه آحاد جامع به اهداف خود برسد؛ و این امر هم از آنجا ناشی می شود که آموزش و پرورش محوری ترین نهاد اجتماعی است که ریل توسعه و پیشرفت از آن می گذرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه ما باید از تمام توانمندیهای آموزش و پرورش برای برنامه ریزی دقیق استفاده لازم را ببریم عنوان کرد: آموزش وپرورش دارای جایگاه رفیعی است، که مهمترین سرمایه یعنی انسان در اختیار او قرار دارد؛ لذا ما باید آنچنان برنامه از پیش تدوین شده را اجراء کنیم که مهارتهای لازم را برای ایجاد یک جامعه سالم به افراد جامعه از طریق آموزش های مختلف و کمک گرفتن از تمام ظرفیت ها فراهم گردد.
عبدی همچنین با بیان اینکه آموزش وپرورش میزان و معیار توسعه یافتگی جامعه است گفت: باید طوری فرهنگ سازی کنیم که آموزش و پرورش به یک محل سرمایه گذاری تبدیل شود تا با فراهم کردن محیطی شاد و زیبا برای دانش آموزان آنان را برای آینده این سرزمین آماده و مهیا سازیم.
مدیر آموزش و پرورش در ادامه خطاب به مدیران به عنوان حلقه های واسطه ای حوزه ستاد و صف گفت: وظیفه اصلی شما مدیران ایجاد هماهنگی بین صف و ستاد و کمک به ساماندهی دقیق منابع انسانی، فضا و تجهیزات است و در این راستا از شما مدیران و راهبران انتظار می رود؛ در زمینه های همچون عدم تنبیه بدنی دانش آموزان، ذعایت نظم در تمام فعالیت ها، ساماندهی دقیق تجهیزات و فضای در اختیار، عدم ارجاع اولیا به اداره آموزش و پرورش، پیگیری وضعیت ثبت نام دانش آموزان و تارکان تحصیل با توجه به دستور العمل ارسالی، جلب مشارکت حداکثری اولیا، همکاری هر چه بیشتر با گروههای آموزشی در اجرای طرح های علمی، تشکیل مستمر کمیته برنامه ریزی مدارس به تبع از شهرستان،عدم به حاشیه بردن برخی دروس مانند تربیت بدنی و هنر، حراست از اموال مدرسه، صرفه جویی در حاملهای انرژی، برگزاری کارگاههای آموزشی، عدم ورود موسسات و نهادها به مدارس بدون مجوز، پیگیری وضعیت مدارس تخریبی و پاسخگویی به موقع به مکاتبات اداری و همکاری با اهتمام لازم را داشته باشند.
در ادامه سخنان مدیر آموزش و پرورش معاونین پشتیبانی، آموزشی و پرورشی و همچنین کارشناسان آموزش ابتدایی، ارزیابی عملکرد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم در سخنانی با تاکید بر این که مدیران حلقه های وصل ستاد و صف هستند؛ لذا در ایجاد این ارتباط مهم و همچنین بستر سازی گفتمان مشترک بین خانه و مدرسه نقش بسیار مهمی را ایفاء می کنند؛ و اینکه اگر مدیران به دنبال ارتقاء کیفیت هستند؛ باید همه جانبه نگر باشند؛ چون تنها در این صورت است؛ اهداف مورد نظر محقق خواهد شد؛ و زمینه رشد دانش آموزان به عنوان مشتریان اصلی آموزش و پرورش فراهم خواهد شد بر انجام مواردی همچون مطالعه دقیق سند تحول و آئین نامه اجرایی مدارس، اجرای طرح شهاب، ارزیابی برنامه همگام ، توجه به استعداد دانش آموزان ، آموزش مهارت های زندگی ، تشکیل کمیته پیشگیری از حوادث ، تشکیل پرونده پرسنلی برای همکاران در مدارس، تدوین برنامه عملیاتی ، جشن قرآن پایه اول ، انجام تکالیف مهارت محور ، همکاری با پژوهش سرای دانش آموزی، پیگیری و پشتکار در انجام فعالیت های حوزه آسیب های اجتماعی ، داشتن نگاه مسئولانه، انجام برنامه های اولویت دار وزارت در خصوص آسیب ها، تنظیم دقیق دفتر حضور و غیاب همکاران، ارجاع به موقع فرم های ارتقای رتبه همکاران، امضای فرم قرارداد ارزشیابی سال جدید، ارسال دقیق شروع بکار همکاران، نگهداری صحح از سیستم های گرمایشی، توجه به حساسیت عمومی آموزش و پرورش ، عدم تنبیه بدنی، حضور به موقع در محل کار، برقراری ارتباط موثر با اولیا، همکاری با دستگاههای که دارای تفاهم نامه با آموزش و پرورش هستند، انجام دقیق امور مالی و ارسال اسناد از تاریخ ۱۵آبان به بعد، نصب برنامه حسابداری بر سیستم های مدارس، بازگشت اموال اسقاطی و مازاد، عدم فروش اموال اسقاطی، رعایت منشور مالی مدارس ، چاپ و صحافی دفتر آمار ، تشکیل شورای جامع برنامه ریزی در مدارس و ارسال صورت جلسات و تفکیک گاز سرایداری مدارس مطالبی را مطرح کردند.
ارسال دیدگاه