آغاز نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن در مدارس استان

خرم آباد ( پانا ) - سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جاری، نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن برای دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا به صورت داوطلبانه آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۶۹۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن در مدارس استان

اسدالله عباس زاده در حاشیه جلسه با اداره قرآن و عترت استان با بیان این خبر اظهار کرد: توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین دانش آموزان و فرهنگیان یکی از اولویت ها و رویکردهای مهم آموزش و پرورش استان لرستان در سال تحصیلی جاری است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰حافظ دانش آموز و فرهنگی در آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: با حذف آزمون‌ها و کاهش نگرانی‌های درسی از دوره ابتدایی ، می‌توانیم دانش آموزان را با آموزه‌های قرآن آشنا نماییم تا بتوانند فعالیت‌های ارزشمند خود را دنبال کنند.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان؛ از نماز به عنوان پیشانی فعالیت های پرورشی در استان لرستان یاد کرد و عنوان داشت: کتاب ندای رحمت که مشتمل بر مجموعه دستورالعمل‌های مربوط به فعالیت های قرآن، عترت و نماز است، به مدارس استان ارسال شده است.
عباس زاده با اشاره به اجرای طرح مبین در سال تحصیلی جاری، یاد آور شد: این طرح به منظور آموزش نیروی انسانی مدیریت برنامه یاوران نماز در مدارس استان اجرا می شود.

سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به وجود یکهزار و 450 نمازخانه مستقل در مدارس استان ابراز داشت:در مدارس استان نماز جماعت به امامت روحانیت معزز و در مدارس زیر نرم توسط فرهنگیان اقامه می شود.

وی از اجرای طرح امام شناسی (مصباح الهدی) در حوزه عترت خبر داد و افزود: در حال حاضر یکی از فعالیت‌های شاخص و اصلی آموزش و پرورش استان حفظ آیات قرآن با رویکرد جزء سی قرآن کریم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار