مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز خبر داد؛

همزمان با هفته کتاب برنامه‌های متنوع درکتابخانه‌های عمومی برگزار می شود

البرز(پانا) - هراتی با تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب، از برگزاری بیش از 100 برنامه طی این ایام در 45 کتابخانه عمومی سراسر استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با هفته کتاب برنامه‌های متنوع درکتابخانه‌های عمومی برگزار می شود

احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب، کتابخوانی و کتابداران، درباره برنامه‌های اداره کل کتابخانه ها در هفته کتاب عنوان کرد: روز ۲۴ آبان ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» درج شده که نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه کتابداران است.

وی تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان موضوع ۲۴ آبان را جزء فعالیت‌های محوری خود می‌داند و تا امروز با تشکیل و برگزاری سه جلسه ستاد برگزاری هفته کتاب، برنامه‌ریزی‌های منسجمی را برای گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» آغاز کرده است.

هراتی در ادامه با اشاره به شعار بیست و ششمین دوره هفته کتاب با عنوان «حال خوش خواندن» گفت: امروزه یکی از انگیزه های اصلی خوانندگان برای کتاب‌‌خوانی، یعنی رسیدن به حال خوش، فراموش شده است. تاکید شعار امسال بر هدایت و ترغیب مردم به سمت کتابخوانی است به گونه ای که جامعه راه کتاب‌‌خوان شدن را برای خود هموار کند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای استقبال از هفته کتاب از 11 مهرماه با تشکیل اولین جلسه ستاد برگزاری هفته کتاب، آغاز شد و انجام اقدامات لازم برای گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» با حضور مسئولان استانی و کشوری در دستور کار قرار گرفت.

هراتی در تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام گفت: در طول این هفته جمعا 55 نشست کتاب خوان را خواهیم داشت که شامل 1کتاب‌خوان اختصاصی، 10 کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و 45 کتاب‌خوان مدرسه‌ای خواهد بود.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان، ادامه داد: طی این ایام 4 نشست نقد و بررسی کتاب با حضور مولفان و منتقدان در استان برگزار می‌شود. با هماهنگی‌های انجام شده با ناشران و مولفان درباره کتاب‌های تازه منتشر شده یا در دست انتشار، 4مراسم رونمایی از کتاب نیز با حضور مولفان آثار در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان اعلام کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از تمام ظرفیت های استانی و کشوری استفاده خواهیم کرد و از مردم و مسئولین کمک و همکاری طلب می کنیم. استفاده از تریبون های نماز جمعه، صدا و سیما، رسانه ها برای اطلاع رسانی و دعوت احاد ملت به کتاب و کتابخوانی و اشاعه شعار «حال خوش خواندن» از دیگر برنامه های ستاد برگزاری هفته کتاب استان است. در این ایام دیدار مدیران و کتابداران با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرج و استفاده از رهنمودهای ایشان برگزار خواهد شد. کتابخانه های عمومی استان با آذین بندی فضای کتابخانه، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی، عضویت رایگان یکساله کتابخانه و برنامه های متنوع فرهنگی هفته کتاب را گرامی خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار