17 نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر کاشان به دانشگاه‌های برتر راه یافتند

کاشان (پانا) - دبیر ارشد طرح پراکنده شاهد مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: در آزمون سراسری سال گذشته 17 نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر این شهرستان به مراکز آموزش عالی برتر کشو راه پیدا کردند که هشت نفر از مدارس پسران و بقیه از گروه دختران بودند.

کد مطلب: ۸۶۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
17 نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر کاشان به دانشگاه‌های برتر راه یافتند

محبوبه تقی نژاد در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: در آزمون ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، شش نفر از دانش آموزان در رشته انسانی، شش نفر در رشته تجربی، چهار نفر رشته ریاضی و یک نفر در گروه هنر بودند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری، 120 نفر از فرزندان ایثارگران و جانبازان این شهرستان که در مدارسی غیر از مدارس شاهد، شاغل به تحصیل هستند از خدمات تحصیلی، آموزشی و مشاوره ای با عنوان طرح پراکنده شاهد استفاده می کنند.

وی تاکید کرد:پیگیری امور تحصیلی، تجلیل از دانش آموزان برگزیده، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، اهدای کمک هزینه تحصیلی، تهیه کتابهای کمک آموزشی، برگزاری کارگا ههای مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی از جمله خدماتی است که به دانش آموزان تحت پوشش طرح ارائه می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت نظارت و مشارکت خانواده ها در امور تحصیلی فرزندان، در سال جاری 6 جلسه آموزش خانواده به منظور آشنایی با شیوه های فرزند پروری، سبک زندگی و آسیب شناسی علت افت تحصیلی با حضور کارشناسان و مشارکت خانواده این گروه دانش آموزان برگزار شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت آمادگی آشنایی دانش آموزان با شیوه های صحیح مطالعه و آمادگی برای کنکور، سلسله همایش های مدیریت زمان با حضور مشاوران برنامه ریزی تحصیلی در تعطیلات نوروز و زمان باقی مانده تا روز آزمون از جمله برنامه های کارشناسی امور شاهد آموزش و پرورش کاشان است.
دبیر ارشد طرح پراکنده شاهد مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: آموزش نیروی انسانی خانواده های شاهد و ایثارگر ضرورتی است که با هدف، ارتقای توانمندی‌ها، اجرای مهارت زندگی و حل مسئله و ارائه خدمات مشاوره در تمام سطوح تحصیلی و اجرای مهارت‌آ‌موزی به دانش‌آموزان با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان مورد توجه قرار گرفته است.
تقی نژاد افزود: توجه و اهمیت به تحصیل فرزندان، از جمله دغدغه های خانواده های شاهد و ایثارگر است که بخشی از آن در مدارس خاص شاهد و برخی نیز با اجرای طرح همیار شاهد پیگیری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار