نیشابورآماده پذیرایی از هزاران زائر رضوی است

نیشابور (پانا ) - نیشابور به عنوان میقات الرضا «ع» در دهه آخرصفر آمادگی اسکان بیش از دویست هزار زائر رضوی را داراست.

کد مطلب: ۸۶۸۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نیشابورآماده پذیرایی از هزاران  زائر رضوی  است

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . رییس هیات امنای مجمع عالی خادمین سلسله الذهب نیشابوراظهارکرد: از نجف تا کربلا و از نیشابور تا مشهد پایگاه ولایت هستندوبراساس پیش بینی ها تا چندسال آینده بیش از یک میلیون زائر پیاده رضوی را خواهیم داشت.

ابوالفضل مشکیان افزود: نیشابور میقات الرضای اصلی است که درآن حدیث سلسله الذهب توسط امام رضا «ع» بیان می شود واین سرآغاز حکومت شیعی در ایران است که این حرکت مکمل 10 تیر سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور است.

وی خاطرنشان کرد:باید جامعه ومسئولان ومتولیان امر تبلیغ وهدایت به محتوای پیاده روی های زائران توجه کنند تا ماهیتی عاشورایی واربعینی ودارای مضامین عالی فرهنگ رضوی براساس حدیث سلسله الذهب شود چراکه با این نگاه بسیاری از معضلات رفع می شود و مردم در مسیر گردشگری مذهبی قرار می گیرند و ما با ساماندهی و ارایه زیر ساختهای لازم فضای آرام بخش را ایجادمی کنیم که در طول سال استفاده شود که در نتیجه خلاقیتهای اجتماعی و وابستگی افراد به جامعه و خانوده بیشتر می شود.

مشکیان یادآورشد: برآورد پیش بینی ها نشان می دهد که امسال جمع زائرین حدود صد هزار نفر زائر پیاده رضوی باشد که از نیشابور به مشهد می روند وظرفیت ما برای اسکان 160 مکان شناسایی شده اند و 70مکان آماده پذیرایی است که دراین واحد ها به زائرین سرویس داده می شود..

وی عنوان کرد: در مسیر ورودی وخروجی نیشابور به مشهد حدود 80 ایستگاه صلواتی از سوی مردم آماده ارایه خدمات پذیرایی وفرهنگی از زائرین پیاده رضوی هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: مردم ولایت مدار ومهمان دوست نیشابورمی توانند با شرکت در طرح «ما میهمان داریم » هدایا ونذورات خویش را به شماره حساب
« 6037992299101511 »نزد بانک ملی ویا شماره حساب « 10294104 » صندوق قرض الحسنه انصار القائم به نام مجمع عالی خادمین سلسله الذهب نیشابورواریز نمایند.

مشکیان تاکیدکرد: کاروانهای پیاده رضوی به شکلی سنتی و امروزی سالها ست در نیشابور انجام شده و در دوران دفاع مقدس هم رزمندگان ما قبل از عزیمت به جبهه های حق علیه باطل به طواف امام رضا (ع) می رفتند وهمچنین علما و فقهانیز به شکل سنتی این آمدوشدها را در برنامه خود داشته اند.

رییس هیات امنای مجمع عالی خادمین سلسله الذهب نیشابور تصریح کرد: کاروانهای پیاده رضوی باعث خودسازی فردی وایجادفضاهای اجتماعی و همگرایی شده وباعث کاهش آسیب های اجتماعی، واگرایی، خشونت، دوری خانواده ها از یکدیگرو ... شده که یکی از بهترین کارها راهپیمایی عمومی است که در مسیرهای کوتاه و بلند انجام می شودو در ادیان مختلف این راهپیمایی ها وجوددارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار