در گفت و گو با پانا:

ساخت دیسک برقی سفالگری توسط دانش آموز بهاری

همدان (پانا) - محمد مهدی بابایی دانش آموز نهاوندی موفق به کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی و ساخت دیسک برقی سفالگری شد.

کد مطلب: ۸۶۵۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ساخت دیسک برقی سفالگری توسط دانش آموز بهاری

محمد مهدی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: در چهارمین جشنواره خوارزمی رتبه اول کشوری را در رشته ی دست ساز کسب کردم.

بابایی با اشاره به هدفش از ساخت این دستگاه اظهار کرد: از جمله مشکلات ما درساخت سفال، برق می باشد که برق ۱۲ولت است و برای یخچال و تلوزیون که برق۲۲۰ولت نیاز است مورد استفاده نبود، همین یک ایده شد که من یک دستگاهی درست کنم که هم برق ۲۲۰ولت هم کابل USB و هم ولتاژ ۳فاز و دیسک برقی سفالگری داشته باشد.

وی افزود: خواستم نسل جدید دستگاه سفالگری را داخل بازار رونق بدهم و در نهایت مشکلات سفالگری را حل کنم.

این دانش آموز به اهمیت مسابقات خوارزمی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در رشد و بالندگی ما دانش آموزان برای آینده میتواند تاثیر مثبت داشته باشد ما میتوانیم با استفاده از این جشنواره نقاط قوت دانش آموزان را پرورش دهیم و از این استعدادها برای پیشرفت آینده کشورمان استفاده کنیم.

بابایی در مورد مشکلات این مسابقه صحبت کرد و افزود: به نظر من باید برای پیشرفت این جشنواره دانش آموزان بیشتر حمایت شوند زیرا برخی از دانش آموزان علاقمند، به دلیل بالا بودن قیمت قطعات نتوانستند در این مسابقه شرکت کنند.

وی بیان کرد: خود من هم درحال حاضر یک ایده ملی دارم اما به خاطر مشکل مالی و هزینه ها، توانایی ساخت آن را ندارم.

گفتنی است در مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس سازمان دانش آموزی همدان از دانش آموزان برگزیده خوارزمی تجلیل شد.

حنانه فراهانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار