در گفت و گو با پانا:

جشنواره خوارزمی، آموزش فرصت آفرینی و پرورش خلاقیت در دانش آموزان است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها فرصت آفرینی، شناسایی و کشف استعداد ها ،پرورش خلاقیت ،مهارت آموزی در دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۶۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره خوارزمی، آموزش فرصت آفرینی و پرورش خلاقیت در دانش آموزان است

محمد پورداود در حاشیه افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره ی خوارزمی به خبرنگار پانا گفت: در این جشنواره به دنبال این هستیم که جوانان در مسیری قرار بگیرند که مهارت آموزی و استعدادهایشان روبه افزایش باشد و باعث ایجاد خلاقیت میان دانش آموزان باشد زیرا فردای کشور را دانش آموزان به دست میگیرند.
وی با اشاره به تنوع برنامه ها افزود: برنامه های مختلف از جمله پژوهش محوری، مهارت آموزی و دست ساز هایی را که دانش آموزان دارند بعد از این که در این مرحله مورد بررسی قرار میگیرد به مرحله کشوری راه می یابند. در واقع این جشنواره دنبال کننده ی جشنواره ی جابربن حیان در مقطع ابتدایی ،دوره متوسطه اول برگزار میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهارکرد: هدف از برگزاری این جشنواره در یک کلمه این است که مهارت ها و ایده های دانش آموزان را شکوفا کنیم که بتوانند آینده خودشان را به هر حال تضمین کنند.

وی تعداد تعداد دانش آموزان شرکت کننده چهارصدوچهل وچهار نفر دانست که به مرحله استانی راه یافته اند.
پورداود گفت: در سال گذشته صدو بیست و پنج هزار نفر در مرحله آموزشگاهی شرکت کرده بودند که در مجموع 442 نفر دختر و پسر در مرحله استانی در این جشنواره شرکت کردند.
وی افزود: همانطور که گفته شد هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها فرصت آفرینی، شناسایی و کشف استعداد ها، پرورش خلاقیت، مهارت آموزی، بحث یادگیری، ارتقا و آموزش سخت کوشی و تلاش در دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: محور این برنامه شامل: پژوهش در دوره اول متوسطه، دست سازی در همه پایه ها، محور ادبی در همه پایه ها، پژوهشی پایه هفتم، محور زبان انگلیسی پایه هشتم ، کارو فناوری همه پایه ها و هنر در همه پایه ها است.
/حنانه فراهانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار