انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان یزد و شرکت توزیع نیروی برق

یزد(پانا) - تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق استان جهت گسترش فرهنگ مصرف بهینه برق با مشارکت دانش آموزان یزدی منعقد شد.

کد مطلب: ۸۶۴۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان  یزد و شرکت توزیع نیروی برق

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به مصرف نامطلوب انرژی در جامعه ی امروزی اظهار داشت: باید بوسیله آموزش های غیر مستقیم و به صورت آمرانه روش های مصرف بهینه را به دانش اموزان آموزش دهیم.
"عباسعلی دانافر"بیان داشت : اگر امروز در حوزه فرهنگ سازی هزینه کنیم و تعامل بیشتری داشته باشیم درآینده خسارت های جبران ناپذیر اقتصادی را متحمل نخواهیم شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اثر بخشی یادگیری در سنین کودکی گفت: با استفاده از ابزارهای مختلفی چون شادی، رنگ و برگزاری مسابقات هنری می توان بستر مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در بین دانش آموزان فراهم نمود.
وی فراگیری سریع، اثربخش و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف بهینه در خانواده ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ساخت انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی در دو دهه گذشته، نقش بسزایی در کاهش مصرف برق داشت و در ذهن ها ماندگار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز افزود: رعایت الگوی مصرف برق، نیازمند آموزش همگانی است و سنین تحصیل در مقطع ابتدایی، بهترین زمان برای آموزش غیر مستقیم دانش آموزان است.
حمدرضا صحتی افزود: تولید، انتقال و توزیع برق در کشور هزینه بر و شناخت الگوی مصرف برق و رعایت مصرف بهینه از نگاه اقتصادی کمک شایانی را به کشور خواهد داشت.
ترویج و ایجاد نگرش و الگو و ساختار مناسب و صحیح مصرف انرژی برق، ایجاد مدیریت مصرف انرژی برق در منازل و مدارس به کمک دانش آموزان، ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری در دانش آموزان، تقویت فرهنگ صرفه جویی به منظور استفاده بهینه از منابع انرژی برق و انجام فعالیتهای پژوهشی و تحقیق از اهداف این تفاهم نامه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار