مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه شورای آموزش و پرورش:

خانواده ها نسبت به مسائل بهداشتی دانش آموزان حساس باشند

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خانواده ها باید نسبت به مسائل بهداشتی، شرایط جسمی، روانی و فیزیکی فرزندانشان حساسیت بالایی داشته باشند و آموزش های لازم را به آنها بدهند.

کد مطلب: ۸۶۴۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
خانواده ها نسبت به مسائل بهداشتی دانش آموزان حساس باشند

محمد تقی زاده در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش استان در مهرماه سال جاری با دستور کار " بهداشت و ایمنی مدارس" تشکیل جلسه داد، افزود: یکی از اولویت های اساسی در برنامه توسعه آموزش و پرورش استان خوزستان توجه به تربیت بدنی و سلامت جسمی دانش آموزان ، تغذیه سالم و مسائل بهداشتی آنها به ویژه در دانش آموزان دختر است.

وی با تاکید بر لزوم پرورش کودکان و نوجوانان سالم در جامعه گفت: لازم است تا به وضعیت بهداشتی و سلامتی دانش آموزان توجه خاصی صورت بگیرد تا این دانش آموزان بتوانند در فراگیری آموزش های مدرسه موفق عمل کنند و شاخص های آموزشی را در استان ارتقا بدهند.

تقی زاده با اشاره به اینکه اولیای دانش آموزان باید به آموزش و پرورش در بُعد نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه بهداشت و ایمنی مدارس کمک کنند، تصریح کرد: خانواده ها باید نسبت به مسائل بهداشتی، شرایط جسمی، روانی و فیزیکی فرزندانشان حساسیت بالایی داشته باشند و آموزش های لازم را به آنها بدهند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش معلمان، دانش آموزان و خانواده های آنان را تحت آموزش های لازم در خصوص مسائل بهداشتی و ایمنی قرار می دهد، اضافه کرد: آموزش و پرورش در حد توان مهارت آموزی به دانش آموزان را انجام می دهد و آنان را به رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی و استفاده از تغذیه سالم تشوق می کند.

تقی زاده همچنین گفت: دانش آموزان باید در حفظ زیر ساخت های بهداشتی و فضای فیزیکی مدارس تلاش کنند تا از این فضاها و تجهیزات استفاده بهینه ای صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه 6 هزار مدرسه در سطح استان وجود دارد، گفت: این مدارس دارای 20 هزار سرویس بهداشتی هستند و تعمیر، بازسازی و حفظ و نگهداری آنها به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است و لازم است که سایر سازمان ها به ویژه شهرداری در حوزه تعمیر، تجهیز و بهداشت مدارس به آموزش و پرورش کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار