«رستاخیز عاشقی» رمان جدید محمد سرشار منتشر شد

تهران (پانا) - رمان جدید محمد سرشار به نام «رستاخیز عاشقی» منتشر شد. این کتاب داستانی عاشقانه را در بستر انگیزه‌های عدالت خواهانه و با قلم و لحنی روان و امروزی بیان می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۳۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
«رستاخیز عاشقی» رمان جدید محمد سرشار منتشر شد


«رستاخیز عاشقی» نام رمان جدید محمد سرشار نویسنده ایرانی است که داستانی عاشقانه را در بستر انگیزه‌های عدالت خواهانه و با قلم و لحنی روان و امروزی بیان می‌کند.

رستاخیز عاشقی روایت زندگی و افکار طلبه‌ای جوان به نام یحیی است. وی در جایگاه شخصیت اصلی رمان، در تقابل با یک شخصیت سرمایه‌دار و نوکیسه است که برای مقاصد تجاری خود، اراضی روستاییان را با روش‌های نامشروع می‌خرد.

یحیی به عنوان عنصر آگاهی‌بخش و فعال داستان به مبارزه با این رویکرد پرداخته و برای اجرای انگیزه‌های عدالت‌خواهانه خود تلاش می‌کند.

او ابتدا از مسیرهای معمول و تعبیه شده در قانون سعی می‌کند تا مدیران شهرداری و دستگاه قضا را نسبت به اقدامات نادرست سرمایه‌دار فاسد آگاه سازد،اما به تدریج درمی‌یابد که بسیاری از مدیران برای حفظ جایگاه خود یا سکوت می‌کنند و یا به نوعی در منافع شخصیت منفی داستان شریک هستند.

یحیی به عنوان طلبه‌ای که آرمان‌های عدالتخواهانه داشته و از آموزه‌های دینی نیز برداشتی پویا و اجتماعی دارد، نمی‌تواند در برابر این بی‌عدالتی سکوت کند. وی به آگاه‌سازی و فعال کردن مردم رو می‌آورد و در این مسیر ناهموار، همسرش آمنه نیز چون کوهی استوار در کنار او می‌ایستد و یاری‌اش می‌کند. همسری که عاشقانه یحیی را دوست دارد و یحیی هم با تمام وجود دل در گرو او بسته است.

کتاب با روایت عاشقانه میان یحیی و آمنه آغاز می شود و به خوبی توانسته است پدیده عشق را از نگاه یک طلبه جوان و آرمان‌خواه به تصویر بکشد. آمنه هم به عنوان همسر و همراه یحیی دو قوه عاطفه و صلابت را به خوبی در کنار هم جمع کرده است.

رستاخیز عاشقی از آنجایی که داستانی برای دوران حاضر و معاصر است، می تواندبه راحتی با مخاطبان جوان ارتباط برقرار کند و در عین حال مفاهیمی همچون مبارزه با سرمایه‌داری نامشروع، عدالت طلبی، آزادی‌خواهی، فسادگریزی و آرمان‌گرایی منطقی را نیز در تار و پود رویدادهای خود به شکلی پذیرفتنی به مخاطب ارائه دهد.

از سوی دیگر این رمان در بیان ریزه‌کاری‌های سبک زندگی طلبه‌های جوان هم تا حد زیادی موفق عمل کرده و توانسته تصویری قابل پذیرش از آرزوها، شیوه زندگی و فراز و نشیب‌های زندگی طلبه‌ها ارائه دهد.

با این حال زبان و لحن داستان گاهی از فضای امروزی جدا می‌شود و به نوعی کسالت و سنگینی بیش از حد می‌رسد، اما کشش ماجرا و بار عاطفی آن به اندازه‌ای است که می‌تواند بر این ایرادات جزئی سایه بیفکند.

محمد سرشار فرزند محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) است.پدر وی، چهره شناخته شده ادبیات داستانی و راوی قصه های ظهر جمعه رادیو است. محمد سرشار که در سال ۱۳۶۰ درشیراز به دنیا آمده، در حال حاضر مدیر شبکه کودک تلویزیون است. پیش از این دو کتاب « بچرخ تا بچرخیم» و «زنها همه مثل هم‌اند» به قلم او منتشر شده بود.

کتاب رستاخیز عاشقی نوشته محمد سرشار به همت انتشارات کتابستان در ۳۰۶ صفحه و به قیمت ۲۱ هزار و پانصد تومان در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار