بطحایی: سازمان برنامه قول توزیع شیر مدارس برای شش ماهه دوم سال را داده است
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از وعده سازمان بودجه و برنامه برای تخصیص اعتبار توزیع شیر در مدارس در شش ماهه دوم امسال خبر داد.
سیدمحمد بطحایی در حاشیه مراسم افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانشآموزی در جمع خبرنگاران گفت: «شیر مدارس متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری همچنان در هالهای از ابهام است و منتظریم اعتبار ابلاغ شود. البته سازمان برنامه با پیشبینیهای انجام شده این وعده را داده است برای شش ماهه دوم سال توزیع شیر انجام شود ولو با اینکه تعداد دفعات آن کمتر باشد.»
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره سهمیه استخدام معلولان در آموزش و پرورش نیز گفت: «در مواردی که تعداد متقاضی کمتر از سهمیه اختصاص یافته بوده است، نمیتوانستیم از این سهمیه به طور کامل استفاده را بکنیم. یعنی جاهایی را داشتیم که تعداد متقاضیان کمتر از سهمیه بوده است در این گونه موارد نتوانستیم کاملا ۳درصد را اختصاص دهیم اما در سایر مواردی که تعداد متقاضی به اندازه سهمیه بوده از سهمیه استفاده کردهایم، البته در مواردی هم که سهمیه باقی بماند در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی هستیم تا بتوان این سهمیه را در سالهای بعد ذخیره و به سرجمع اضافه کنیم.»
بطحایی درباره تعطیلات زمستانی مدارس افزود: «امسال فعلا تکلیف این موضوع روشن نیست.»
بطحایی گفت: «امروز نهمین دوره مجلس دانشآموزی شروع شد و مثل همیشه نشاط و امید در مجامع دانشآموزی موج میزند، خوشبختانه امروز هم شاهد این فضا بودیم. دانشآموزان منتخب به عنوات نماینده در ابتدا دو یا سه نفر نظراتی را ارائه کردند که البته در طول این دو روز ارائه نظراتشان ادامه دارد.»
وزیر آموزش و پرورش به حضور ۱۵۰ نماینده در مجلس دانشآموزی اشاره کرد و گفت: «دانشآموزان منتخب هر استان مشاوران مدیرکل نیز محسوب میشوند و ابلاغی را از مدیرکل استان دریافت میکنند. آنها نظر خود را ارائه میکنند و علاوه بر این فرآیند نظاممندی نیز دارند که کمیسیونهایی در مجلس تشکیل میشود و هر یک دستور کاری دارند و نمایندگان در این کمیسیونها در طول سال تحصیلی، جلساتی را برگزار میکنند و دیدگاههای خود را به دبیرخانه ارائه میدهند و البته با جمعبندی دبیرخانه، در اختیار نهادهای تصمیمساز هم قرار میگیرد.»
او به دورههای قبلی مجلس دانشآموزی هم اشاره کرد و گفت: «در طول ادوار مختلف، مجلس نظرهای راهگشایی داشته است که هم در کتابهای درسی و هم در برنامههای آموزشی و پرورشی استفاده شده است.»
بطحایی گفت: «مهمترین ماموریت و هدف مجلس و این فرایند که از سطح مدرسه آغاز میشود و به سطح ملی میرسد، نوعی تمرین مهارتهای اجتماعی و مهارتهای تصمیمگیری است و این تمرین بیشتر نقش الگوبرداری و الگوسازی دارد؛ اما در متن این فرایند تاکنون پیشنهادهای بسیار سازندهای دریافت کردهایم که به بخشهای کارشناسی سپرده شده است. در مواردی دیدگاهها حتی باعث اصلاح آییننامه و دستورالعملهایی در محتواهای آموزشی شده است.»
وزیر آموزش و پرورش درباره نقش مجلس دانشآموزی در سند تحول بنیادین هم گفت: «یکی از مهمترین وظایفی که این تشکل دارد، توسعه متوازن تربیت در ساحتهای شش گانه است. شالوده اصلی سند تحول این است که باید فرایند تربیت به گونهای باشد که در تمام ساحتهای ششگانه تربیت استعدادهای دانشآموزان شکوفا شود و مسیر تربیت را طی کنند.»
او مجلس دانشآموزی را دارای سابقه طولانی در آموزش و پرورش دانست و گفت: «این تشکل میتواند کمک شایانی در توسعه متوازن تربیت و تحقق ساحتهای ششگانه باشد.»
ارسال دیدگاه