رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: شکاف آموزش و یادگیری منبعث از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه است
تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی شکاف موجود در آموزش و یادگیری را منبعث از مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موجود در آن جامعه است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، علی باقرزاده در بیستودومین شورای معاونان، مدیرانکل و مشاوران این سازمان پس از ارائه گزارش از سوی معاون سوادآموزی استان چهارمحال بختیاری، به چالشها و شکافهای موجود در آموزش و یادگیری و دلایل بروز آن اشاره کرد و گفت: «هر جا در آموزش و یادگیری شکافی وجود دارد، منبعث از مسایل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موجود در آن جامعه و بوم است.»
معاون وزیر آموزش و پرورش به اهمیت انجام فعالیتهای تکمیلی پس از سواد اشاره کرد و گفت: «تغییر رویکرد در خدمات سازمان، تلفیق آموزش پایه سواد با مهارتهای مورد نیاز مخاطبان، اتخاذ رویکرد آموزش مادامالعمر و آموزش مهارتهای اساسی زندگی در بین همه مخاطبان به ویژه در مناطقی که وضعیت سواد پایه به حد مطلوب رسیده باشد، اولویتها و ضرورتهای سازمان نهضت سوادآموزی در حال حاضر است.»
۷۰ درصد بیسوادان استان چهارمحال بختیاری در سه شهرستان هستند
معاون آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: «نرخ باسوادی جمعیت سنی ۶ ساله و بالاتر در استان چهار محال بختیاری با توجه به نتایج سرشماری سال ۹۵ مرکز آمار ایران ۸۷.۶ درصد بوده است. این نرخ در شهرستانها و مناطق استان، از وضعیت یکنواخت و همگن برخوردار نیست به نحوی که بیشترین تعداد بیسوادان استان که قریب به ۷۰درصد بیسوادان را تشکیل میدهد در سه شهرستان اردل، لردگان و کوهرنگ قرار دارند.»
مرتضی ارشادی در ادامه گزارش خود درباره مشکلات سوادآموزی این استان گفت: «عرضه محوری خدمات سوادآموزی و نداشتن بانک اطلاعات اسمی بیسوادان از مهمترین چالشها و مشکلات سواد آموزی استان است که البته با اتخاذ تصمیمات و راهکارهای اثربخشی توانستهایم تا حد زیادی به این چالشها غلبه کنیم.»
او افزود: «انتظار داریم در حجم ابلاغی سالانه شرایط واقعی استان چهارمحال بختیاری مورد توجه قرار گیرد و برای شتاببخشی به فعالیتهای سوادآموزی در شهرستانهای دارای آمار بیسوادی بالا بستههای حماتی ویژهای اختصاص داده شود.»
ارسال دیدگاه