کانون های مساجد و نقش مؤثر آن در کاهش آسیب های اجتماعی

ارومیه(پانا)-مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: کانون های مساجد می توانند با تبیین اموزه های اسلامی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرین باشند.

کد مطلب: ۸۵۹۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون های مساجد و نقش مؤثر آن در کاهش آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام اباذر بیگی در برنامه کانون بنت الهدی که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد، گفت: مسجد تنها جایگاه عبادت نیست و در صورت نیاز می تواند کارکرد های مهم و اساسی داشته باشد.

وی، گریزی به سال های جنگ کرده گفت: در ان زمان در همین مساجد نیروهای انسانی سازماندهی میشد و باز در همین مساجد از رزمنده ها در جهبه نبرد پشتیبانی می شد.

این مسئول ادامه داد: با ارائه برنامه های مدون و هدفمند می توانیم در زمنیه کاهش آسیب های اجتماعی نیز سربلند باشیم و از مسجد و کانون مساجد به عنوان سنگر فرهنگی بهره ببریم.

بیگی با اشاره به امار موجود در کلانتری شماره 13 در منطقه، تصریح کرد: بنا به امار و گزارش های نیروی انتظامی در این منطقه، به کمک کانون مساجد 15 درصد شاهد کاهش جرم و اسیب های اجتماعی بوده ایم.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: به موضوع آسیب های اجتماعی در قرآن و احادیث نیز اشاره شده است و لذا باید در اولویت امروز برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسانی از کودکی در فضای معنوی رشد پیدا کند، در برابر آسیب های اجتماعی و وسوسه ها در امان خواهد بود و خود ان شخص نیز می تواند در برابر این اسیب ها در جامعه قد علم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار